هیوا تخصصی ترین سایت مشاوره خانواده کشور

۱۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

اختلال شخصیت دون ژوان

دون ژوان شخصیت افسانه ای اسپانیایی است که تظاهر به علاقه شدید جنسی در مورد قربانیان خود دارد ولی به اندازه آنان گرایش شدید و شیفتگی جنسی ندارد و فردی بی بند و بار و زن باره است .  شخصیت این مرد به دلیل وجود اعتیاد جنسی و خودشیفتگی کم کم وارد آسیب شناسی بیماری های روانی شده است .

این مردان با سرعت زیادی به دنبال شریک و لذت جنسی هستند ولی به سرعت پس از رابطه جنسی از معشوقه خود دل می کنند ، گفته می شود که این نوع فعالیت های جنسی برای سرپوش گذاشتن به احساسات عمیق حقارت و پوچی خودشان مورد استفاده قرار می گیرد .

اکثر دون ژوان ها پس از رسیدن به مراد خود ، دیگر علاقه ای به همان زن نشان نمی دهند . در ادامه مقاله به بررسی شخصیت دون ژوان و اختلالات شخصیتی که وجودش نهاده شده است می پردازیم .  

دن ژوان کیست ؟
امروزه در علوم مدرن از دیدگاه های گوناگون پزشکی ، روان شناسی و جامعه شناسی به برسی این سبک شخصیتی پرداخته اند . دون ژوان ها کسانی هستند که مبتلا به اعتیاد جنسی هستند و اختلال شخصیت خودشیفته نیز در آنها دیده می شود . افراد خودشیفته خودخواه و خودپسند بوده و اعتماد به نفس شکننده ای دارند .

خودشیفته ها اغلب مغرور و تنها هستند زیرا غرور آن ها اجازه نمی دهد با کسی همدلی و همراهی داشته باشند ، این افراد با مورد ستایش دیگران واقع شدن ارضا می شوند به همین دلیل می روند تا جای دیگری بیشتر مورد ستایش قرار بگیرند . مردی با شخصیت دون ژوان نه کسی را دوست دارد و نه دوست داشته شدن را باور می کند و یک حالت پارانویا و بدبینی نسبت به گرفتن پیغام های دوست داشته شدن از شریک عشقی خود دارد .

این افراد احساس می کنند اگر زنی او را دوست داشته باشد می خواهد از او سوء استفاده کند و به همین دلیل علاقه ای به اینکه یک زن دوستشان داشته باشد ندارند و به هیچ زنی اعتماد نمی کنند . واژه شهوت پرستی که در روان شناسی ساتیریازیس( Satyriasis ) گفته می شود ، درواقع به سیری ناپذیری ذهنی دون ژوان ها از لذت جنسی اشاره می کند .

این افراد تمایل بیش از اندازه ای برای دستکاری و به دست آوردن لذت جنسی از دیگران با استفاده از رابطه جنسی دارند . این افراد خودشیفته به احساسات یا رضایت دیگران اهمیت نداده و تنها آن ها را ابزاری تحریک آمیز برای تقویت نفس خود می بینند .

رابطه جنسی یک ابزار مداوم و ثابت برای آن ها می شود . در حالی که این مردان جذاب به نظر می رسند اما به دنبال روابط صمیمی واقعی نیستند  و در عوض به دنبال تامین نیاز سیری ناپذیر خود به برتری یا کمال هستند .

 

 


 

نشانه های دون ژوانیسم
توجه به این نکته حائز اهمیت است که رفتارهای جنسی بخشی سالم و طبیعی از زندگی است اما این رفتارها زمانی مشکل ساز می شوند که باعث ناراحتی قابل توجهی برای فرد شده و یا او را در معرض خطر آسیب دیدن خود یا دیگران قرار دهد . معیارهایی که در ادامه می آید نشانه های دون ژوانیسم هستند که حداقل باید شش ماه در فرد وجود داشته باشند .

رفتارها ، تمایلات و خیالات جنسی مکرر و شدید دارند

رفتارها به طور مداوم در فعالیت ها و تعهدات دیگر فرد اختلال ایجاد می کند

این رفتارها در واکنش به حالات خلقی ملال  اور ( اضطراب ، افسردگی ، خستگی و بی قراری ) یا اتفاقات تنش زای زندگی رخ می دهند

فرد به صورت مداوم و ناموفق تلاش می کند این رفتارها ، تمایلات و خیالات جنسی را کنترل کرده یا کاهش دهد

فرد رفتارهای جنسی را بدون توجه به پتانسیل آسیب آن به خود یا به دیگران انجام می دهد

فراوانی یا شدت خیالات جنسی ، تمایلات یا رفتارها باعث پریشانی یا اختلالی قابل توجه می شود

همانطور که اشاره شد اختلال دون ژوانیسم با افسردگی و اضطراب رابطه دارد . برخی از افراد ممکن است برای فرار از احساس غم و اندوه خود به دنبال رفتارهای جنسی موقتی باشند . بنابراین ، میل جنسی می تواند مسائلی دیگری چون افسردگی ، اضطراب و استرس را بپوشاند .

 

خصوصیات رفتاری دون ژوان ها
دون ژوان ها از نظر ظاهری خوشتیپ هستند ، گاهی ممکن است افراد بد سلیقه هم در میان این افراد باشد اما  این موضوع مشکلی در به دست آوردن طعمه جدید برای او ایجاد نمی کند . او می داند که چگونه و با چه الفاظی به وسیله چرب زبانی و دلربایی شخص موردنظر خود را خام کند تا بتواند به اهداف خود دست پیدا کند . زیرا او خوب می داند قربانی خود را از بین چه زنانی انتخاب کند .

زنان مورد نظر وی دو دسته هستند : دسته اول زنانی هستند که از طبقات بالای اجتماعی هستند و به دلیل خصوصیاتی هم چون زیبایی ، ثروت و مقام مورد توجه همگان می باشند . دسته دوم زنانی هستند که در طبقات پایین اجتماعی قرار دارند ، فقر فرهنگی دارند ، هویت شکل یافته و منسجمی ندارند و می خواهند هویت نداشته شان را در مرد ایده آلشان پبدا کنند . ولی برای دون ژوان هیچ کدام از این دو دسته تفاوتی ندارد .

او هرکسی را با هر طبقه ای پیدا کند ، با کاریزمای مخصوص خود آن زن را به طرف خودش جذب می کند . چیزی که در بیشتر دون ژوان ها مشترک است ، شخصیت کاریزماتیک آن ها برای زنان است . جامعه شناسان نشانه هایی از جامعه ستیزی و ضد اجتماعی بودن را در این افراد مشاهده کرده اند . دون ژوانیسم گونه ای از اعتیاد جنسی است و نیاز به درمان دارد .

 

 

درمان دون ژوانیسم
درمان این افراد معمولاً شامل روان درمانی ، دارو درمانی یا گروه های خودیاری است . هدف اصلی این درمان ها ، کمک به افراد در مدیریت تمایلات و کاهش رفتارهای بیش از اندازه و در عین حال داشتن فعالیت های جنسی سالم است .

در روان درمانی افراد مبتلا به این اختلال ، از سه درمان شناختی - رفتاری ، درمان پذیرش و تعهد و روان تحلیلی استفاده می شود . درمان شناختی - رفتاری به افراد کمک می کند تا باورها و رفتارهای ناسالم و منفی خود را تشخیص داده و آن ها را با روش های مقابله ای سازگارانه تر جایگزین کنند .

درمان پذیرش و تعهد بر پذیرش افکار و تمایلات تمرکز کرده و همچنین بر انتخاب راهکارهایی که با ارزش های افراد مطابقت دارد تاکید می کند . روان تحلیلی نیز به این افراد کمک می کند نسبت به افکار و رفتارهای ناخودآگاه بینش پیدا کرده و تعارض ها را حل کنند . همچنین برای کسانی که مبتلا به اختلال دون ژوانیسم هستند داروهای ضد افسردگی ، نالتروکسن ( Naltrexone ) ، تثبیت کننده های خلق و ضد آندروژن ها ( Anti-androgens ) تجویز می شود .

از سوی دیگر ، مشکلات همراه با این اختلال از جمله اختلال ضخصیت خودشیفته ، اضطراب و افسردگی نیز نیاز به درمان دارند . معمولاً این افراد دچار سوء مصرف مواد نیز هستند و به همین دلیل برای این مشکل هم لازم است درمان دریافت کنند .

 

 نکته نهایی

اختلال دون ژوانیسم ، اختلالی است که برای اعتیاد جنسی در مردان به کار می رود و می تواند تاثیرات بسیار مخربی هم برای خود افراد بیمار و هم اطرافیان آن ها داشته باشد . با توجه به اینکه قسمتی از درمان ، شناخت علل یک بیماری است می توانید با خواندن مقاله زیر از علل اعتیاد جنسی آشنا شده و از ریشه های زیربنایی اختلال دون ژوانیسم آگاه شوید .

 


 

سوالات متداول

1- اختلال دون ژوانیسم چیست ؟
افراد مبتلا به این اختلال به اعتیاد جنسی دچار بوده و نمی تواند رابطه ای صمیمی با زنان برقرار کند . برای آگاهی از جزئیات بیشتر می توانید مقاله را مطالعه کنید .

2- نشانه های دون ژوانیسم چیست ؟
رفتارها و فانتزی های جنسی مکرر و تلاش ناموفق برای کنترل آن ها از علائم این اختلال است که به جزئیات آن در مقاله بیشتر پرداخته شده است .

3- چه درمان هایی برای اختلال دون ژوانیسم وجود دارد ؟
روان درمانی ، دارو درمانی و گروه های خودیاری معمول ترین درمان این اختلال است که به جزئیات آن در مقاله بیشتر پرداخته شده است .

منبع : اختلال شخصیت دون ژوان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
heyvafamily heyva

آیا خودارضایی غسل دارد

خودارضایی یکی از انحرافات جنسی است که به صورت نوعی کسب لذت جنسی به دست خود شخص صورت می گیرد و معمولاً منجر به ارگاسم می شود . در واقع ارضا شدن به صورت غیر عادی از طریق تحریک خیالی و مجازی توسط فیلم ، عکس ، فیلم ، شخصیت و انجام رابطه جنسی خیالی در ذهن را خود ارضایی می نامند .

یکی از مشکلات جوانان در ایران به علت عدم دسترسی به جنس مخالف و میل جنسی در آن ها مسئله خودارضایی است عوارض خودارضایی هم در دختران و هم پسران دیده می شود . استمنا در دین اسلام حرام است و از گناهان بزرگ محسوب می شود . و اگر فردی با اعضای خود خودارضایی کند یا با دستکاری به بدن شخص دیگری خودارضایی کند بدن او نجس است و باید غسل کند . در این مقاله به بررسی موضوع آیا خودارضایی غسل دارد می پردازیم .

 

خودارضایی و عوارض آن
خودارضایی به معنای تحریک اعضای تناسلی خود به منظور رسیدن به ارگاسم یا لذت جنسی است . این کار می تواند از طریق دست ، انگشتان ، اشیاء روزمره و ابزارهای جنسی مثل ویبراتور ( vibrator ) انجام شود . اگرچه این کار به صورت خصوصی انجام می شود اما می تواند عوارضی را در پی داشته باشد .

انجام بیش از اندازه خودارضایی ، هم از لحاظ روانشناختی و هم از لحاظ زیستی بر افراد تاثیر منفی می گذارد . این کار باعث خستگی روانی و جسمی در افراد شده و باعث می شود علاقه خود را به کارهای روزمره از دست بدهند . همچنین ، معمولاً منجر به احساس گناه و کاهش عزت نفس در آن ها می گردد .

بسیاری از افرادی که خودارضایی می کنند گزارش کرده اند که این مسئله بر سلامت جنسی آن ها اثر گذاشته است . برای مثال ، رسیدن به ارگاسم و حتی نعوظ فقط در زمان استمنا برایشان ممکن است . در برخی موارد نیز بی اختیاری ادرار ، ناتوانی جنسی ، تعداد اسپرم کم در مردان و خشکی و عفونت واژن در زنان گزارش شده است .

 

 

آیا خودارضایی غسل دارد
قران کریم می فرماید هر کسی از روشی غیر از همسرش میل جنسی اش را رفع کند از تجاوزکاران است یعنی از حکم الهی و انسانی تجاوز کرده است . هم چنین پیامبر اکرم ( ص )  فرمود هر کس شهوتش را با دست و هر طریق دیگری غیر از مسیر طبیعی و ازدواج دفع کند مورد لعنت و نفرت خداوند است .

در کل خودارضایی یا استمنا طبق آیات و روایات معصومین حرام است و از گناهان کبیره است و باید غسل جنابت انجام داد . در واقع فرد بعد از عمل خودارضایی برای خواندن نماز و دیگر اعمال دینی باید غسل جنابت انجام دهد .

مراحل این غسل اگر به صورت ترتیبی باشد به این صورت است که افراد در ابتدا نیت غسل جنابت می کنند . این نیت می تواند به صورت قلبی هم صورت بگیرد و لازم نیست حتماً کلامی بیان شود . بعد از آن سر و گردن شسته می شود و پس از آن سمت راست بدن تا کف پا شسته می شود و سپس لازم است سمت چپ بدن خود را تا کف پا بشویید . اما اگر غسل ارتماسی باشد تمام بدن به یکباره در آب فرو می رود به ترتیبی که آب به همه جای بدن برسد . این غسل را باید در استخر یا حوض انجام داد .

 

 

از نظر فقها، زمانی مردان باید غسل جنابت انجام دهند که آمیزش داشته باشند حتی اگر منی آن ها خارج نشده باشد . همچنین زمانی که منی آن ها با اختیار و بی اختیار و بدون نزدیکی جنسی چه در خواب و چه در بیداری خارج شود باید غسل جنابت را انجام دهند .

در زنان اگر رطوبتی که در موقع تصورات جنسی احساس می‌کنند به اندازه ای نباشد که لباس را آلوده کند ، پاک است و غسل ندارد اما اگر زیاد باشد به حدی که به اندازه انزال باشد و لباس را آلوده کند در صورتی که همراه با رسیدن زن به اوج لذت جنسی و ارگاسم باشد ، باید غسل انجام شود . اگر همراه با آن هم نباشد بنا به احتیاط باز هم باید غسل صورت بگیرد اما اگر شک وجود داشته باشد غسل واجب نیست .

فردی که خودارضایی یا استشها می کند با توبه می تواند ، اثر این گناه بزرگ را از خود پاک کند ، از آن جایی که ترک خودارضایی یا جلق خیلی سخت است  ترک آن نیاز به اراده قوی ، توکل به خداوند و استفاده از روش های اصولی ترک خودارضایی که توسط کارشناسان مطرح می شود دارد .

 


روش های ترک خودارضایی
برای ترک خودارضایی از تنهایی خودداری کرده و از تماشا و دیدن فیلم ، عکس ، تصاویر و مطالب تحریک کننده خودداری کنید  . همچنین می توانید برای ترک این کار به گردش ، تفریح ، مسافرت و کوهنوردی بروید و از نگاه به بدن عریان یا نیمه عریان جنس مخالف خودداری کنید . 

همچنین ، برای ترک خودارضایی عوارض آن را به ذهن خود بیاورید . چون عوارض روحی و روانی ، جسمی هم در خانم ها و هم در آقایان دارد . بعلاوه از دوستی با افرادی که شما را به خودارضایی ترغیب می کنند خودداری کرده و هیچ وقت بیکار نبوده مدام خود را  به کارها و فعالیت هایی که دوست دارید مشغول کنید . 
ورزش باعث تخلیه انرژی فرد می شوند در حالی که افرادی که خودارضایی می کنند معمولاً افرادی گوشه گیر ، کم تحرک و تنهایی هستند به همین علت ورزش راه بسیار مناسبی برای ترک خودارضایی است .

 
 

 کلام آخر

خودارضایی اگرچه می تواند برای افراد لذت بخش باشد اما در عین حال ، رفتاری به شدت اعتیادآور بوده و فرد را دچار عوارض متعددی می کند که می تواند در طول زمان علاوه بر تاثیرات منفی جسمی ، منجر به تاثیرات منفی روحی بسیاری نیز بشود . به همین دلیل ، این عمل بارها توسط فقها و کارشناسان منع شده است .

از سوی دیگر ، خودارضایی در اسلام یک عمل حرام و گناه کبیره است . بنابراین ، اگر در مورد انجام آن احساس گناه داشته و می خواهید آن را ترک کنید لازم است روش های ترک خودارضایی را انجام داده و از سوی دیگر بدانید که علت این رفتار در شما چیست . در این صورت بهتر می توانید این کار را کنار بگذارید . در ادامه و با کلیک بر روی لینک زیر می توانید با علل خودارضایی آشنا شده و دلیل این رفتارتان شناسایی کنید .

 

منابع : 
کتاب رهایی از خودارضایی ، ابوالقاسم شهباز
خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک ، ترجمه دکتر فرزین رضاعی ، 2007

 


 

سوالات متداول

1- خودارضایی چیست ؟
خودارضایی به معنای تحریک آلت تناسلی خود به منظور لذت جنسی و رسیدن به ارگاسم است که به جزئیات آن در مقاله پرداخته شده است .

2- آیا خودارضایی غسل دارد ؟
بله ، فردی که اقدام به خودارضایی می کند باید پس از آن غسل جنابت را انجام دهد که به جزئیات آن در مقابله بیشتر پرداخته شده است .

3- خودارضایی در اسلام چه حکمی دارد ؟
در دین اسلام ، استمنا عملی حرام و جزء گناهان کبیره است اما فرد می تواند با توبه اثر آن را پاک کند . برای آگاهی از جزئیات بیشتر می توانید مقاله را مطالعه کنید .

منبع : آیا خودارضایی غسل دارد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
heyvafamily heyva

نشانه های خیانت شوهر

خیانت یعنی هر رابطه ای که یک زن یا مرد متاهل با زن یا مرد دیگری برقرار کند . خیانت یکی از عوامل مهم فروپاشی زندگی زناشویی است ولی با این حال هر روزه در جامعه ما در حال افزایش است . عدم رضایت عاطفی و جنسی از علل مهم خیانت همسران به هم می باشد .

چگونه بفهمم شوهرم به من خیانت می کند ؟ معمولاً وقتی این سوال را مطرح می کنید از قبل نسبت به شوهرتان مشکوک شده اید یا حداقل این مسئله ای است که در مورد رابطه تان نگران کننده است . برای اینکه جواب این سوال را پیدا کنید کافی است تغییرات رفتار شوهرتان را بررسی کنید و اگر نشانه هایی که در این مقاله وجود داشت را مشاهده کردید احتمالاً شک شما درست بوده است .

خیانت کاری است که هیچ توجیهی ندارد و اگر هم به طلاق منجر نشود زخم حاصل از آن در زندگی مشترک خیلی دیر التیام پیدا می کند . در این مقاله نشانه های خیانت شوهر را بیان می کنیم اما قبل از آن لازم است بدانید اصلاً چرا مردها خیانت می کنند .

چرا مردان خیانت می کنند ؟
دلایل زیادی برای خیانت مردان وجود دارد . یکی از این دلایل می تواند نابالغ بودن فرد باشد . اینکه فرد مفهوم تعهد را نداند و همچنین از نتایج رفتارهایش آگاه نباشد باعث می شود که تصمیم به خیانت بگیرد . این مرد نمی داند با این رفتار ، چقدر از نظر روحی به همسرش آسیب می رساند . از سوی دیگر ، افرادی که به اعتیاد به الکل و یا اعتیاد جنسی دچار هستند ممکن است به صورت تکانشی به دنبال برآوردن کردن فانتزی های جنسی خود بروند .
در ارتباط با علل خیانت مردان لازم به ذکر است که گاهی اوقات ، این مردان احساس می کنند به اندازه کافی خوشتیپ ، پولدار یا باهوش نیستند و به همین دلیل برای کسب اعتبار و تایید از دیگران به دنبال رابطه ای خارج از ازدواج می روند زیرا در این صورت می توانند احساس کنند که ارزشمند یا خواستنی هستند . همچنین ، افرادی که در کودکی مورد آزار قرار گرفته و برای درمان آن اقدام نکرده اند ممکن است با مشکلاتی در ارتباط با صمیمیت و تعهد به یک نفر روبرو باشند که باعث می شود به سمت خیانت سوق پیدا کنند .

 


 


 

نشانه های خیانت شوهر
اگر گمان می کنید که همسرتان در حال خیانت به شما است قابل درک است که بخواهید روشی قطعی برای تشخیص علائم خیانت مرد خود پیدا کنید .در حالیکه مواردی مثل بیرون رفتن برای صحبت با موبایل می تواند نشانه خیانت باشد ممکن است نشانه های دیگری نیز در این زمینه وجود داشته باشد که در ادامه با آن ها آشنا می شوید .

 

 بهتر شدن ظاهر

اگر همسرتان به طور ناگهانی سبک زندگی اش را عوض کرده ، غذای سالم می خورد یا بیشتر ورزش می کند می تواند نشانه ای از این امر باشد که می خواهد برای کسی جذاب به نظر برسد ( ممکن است این فرد شما باشید ممکن هم هست فردی دیگر باشد ) .

از سوی دیگر ، مردی که بدون هیچ دلیل روشنی در لباس ، ظاهر و یا شکل بدن خود تغییر ایجاد می کند ممکن است به دلیل آن باشد که با فردی دیگر رابطه برقرار کرده است . شاید آن زن دیگر به او پیشنهاد کرده که ریش هایش را بزند ، موهای خود را به صورت متفاوتی مرتب کرده یا از ادکلن دیگری استفاده کند .

 

 سردی رابطه عاطفی

این مورد را به سادگی می توانید در رابطه تان ببینید ، اگر همسرتان رفتارش با شما سرد شده است و به اندازه قبل به شما اهمیت نمی دهد و دوست هم ندارد که رفتارش را اصلاح کند احتمال دارد در حال خیانت به شما باشد .

سردی رابطه عاطفی مهم ترین نشانه در تشخیص علائم خیانت شوهر است زیرا برای افراد دشوار است که بتوانند بر روی دو نفر به صورت عاطفی سرمایه گذاری کنند . به همین دلیل وقتی شوهران خیانت می کنند از همسران خود فاصله می گیرند . علاوه بر این ، از آنجایی که بیشتر افراد به خاطر خیانت ، دچار احساس گناه می شوند برای رفع این احساس سعی می کنند از همسرشان دوری کنند .

اگر همسرتان از تنها ماندن با شما اجتناب می کند و مکالماتتان با یکدیگر کاملاً سطحی است احتمالاً او در حال پس زدن شما و نزدیک تر شدن به فردی دیگر است . به همین ترتیب ، وقتی محبت و گرما را از رابطه بگیرد برای مثال ، دستتان را در ملاء عام نگیرد یا دیگر به سختی شما را بغل کند می تواند احساس محبت نسبت به شما را کم کرده و بر روی فرد جدید متمرکز شود .

بعضی از مردان زمانی که اشتباهی انجام می دهند برای جبران کار اشتباهشان و برای فرو نشاندن عذاب وجدانشان همسرشان را به رگبار محبت و توجه می گیرند در مقابل نیز مردانی هستند که وقتی خیانت می کنند از رابطه سرد شده اند و همسرشان برایشان هیچ اهمیتی ندارد بنابراین بداخلاق تر و بی توجه تر از قبل می شوند .

 

 

 در دسترس نبودن

وقتی همسرتان به شما خیانت می کند کمتر به تماس ها و پیام های شما پاسخ می دهد . ممکن است بهانه هایی نیز برای آن بیاورند که از نظر شما منطقی به نظر برسند مثل اینکه در جلسه یا در حال رانندگی بوده و یا گوشی اش آنتن نداشته است . اگر همسر شما در محل کار یا در ماموریت ، در دسترس نیست این مسئله می تواند نشانه بدی باشد .

 

 رفتار از روی احساس گناه

این رفتارها نشان می دهند که همسرتان چیزی را از شما پنهان می کند . ممکن است شوهرتان به شدت به شما محبت کند برای مثال بدون دلیل هدیه بدهد ، مرتباً از شما تعریف کرده یا در کارهای خانه بیشتر کمک کند . دریافت جواهرات یا شستن ظرف ها لزوماً نشان دهنده یک شوهر مهربان نیست بلکه می تواند احساس گناه او به خاطر خیانت را نشان دهد .

وقتی مردی غذاب وجدان دارد ممکن است برای سرپوش گذاشتن بر روی امور خود یا تسکین احساس گناه ، به طور غیر عادی با محبت و مهربان شود . از سوی دیگر ، ممکن است همسرتان در این مواقع نگاهش را از شما بدزدد یا از شما دوری کند زیرا می ترسد وقتی به او نگاه می کنید متوجه خیانت بشوید .

 


 پنهان کاری

یکی از نشانه های مردان خیانتکار دروغ گفتن زیاد و پنهان کاری است . اگر می بینید شوهرتان روی موبایلش خیلی حساس شده است و آن را از خود دور می کند ، تماس هایی دارد که به همه شان جواب نمی دهد ، در خانه مدام مشغول گوشی اش است و در مورد کارهایی که می کند حرف نمی زند احتمالا چیزی هست که شما نمی دانید .

هر رفتاری که به طور ناگهانی و بدون هیچ توجیهی تغییر کند می تواند نشانه ای از خیانت باشد . همسران خیانتکار ، معمولاً در مورد مکان هایی که می روند اطلاعات دقیقی نداده و گنگ صحبت می کنند . همچنین ، گاهی اوقات ممکن است ببینید با ورود به اتاق ، او صفحه کامپیوترش را عوض می کند ، زبان بدن عجیبی دارد و تمایلی به بردن شما برای ملاقات با دوستانش ندارد . همه این ها مسائل مشکوکی هستند که می توانند به شما سرنخ بدهند .

 

 تغییر رابطه جنسی

اگر رابطه عاطفی و به دنبال آن رابطه جنسی تان کم شده و شوهرتان تمایلی به رابطه جنسی با شما ندارد می تواند نشان دهنده خیانت باشد زیرا این نیازهای را جای دیگری برطرف می کند . از سوی دیگر اگر رابطه جنسی تان افزایش پیدا کرده نشان می دهد که همسرتان برای سرپوش گذاشتن بر روی مسئله ، رابطه جنسی با شما را افزایش داده است .

نشانه های دیگری که در این زمینه وجود دارند این است که همسرتان هنگام رابطه جنسی عاطفه کمتری بروز می دهد یا تکنیک ها و فعالیت های جدیدی را در رابطه نشان می دهد . هر چقدر هم که از این مسئله لذت ببرید ممکن است او خارج از روابط زناشویی در حال یادگیری ترفندهای جدید است .

 


 انتقاد بیش از اندازه

یکی دیگر از نراه های تشخیص علائم خیانت شوهر انتقاد و بهانه جویی است . برخی از مردان وقتی که در شروع خیانت هستند یا کمی قبل از شروع خیانت بهانه گیر می شوند و از چیزهایی که قبلا خوششان می آمده به تندی انتقاد می کنند مثلا از وضعیت خانه ، وضعیت ظاهری و غذاهای شما انتقاد می کنند در حالی که قبلا آنها را خیلی دوست داشته اند .

شوهران خیانتکار ، می خواهند برای رفتار خود ، توجیه پیدا کرده و آن را در ذهنشان منطقی کنند . یکی از راه های انجام این کار ، فشار آوردن به شما و سرزنش است . ممکن است به خودشان بگویند همسرشان آن طور که قبلاً به نظر می رسید نیست یا در رختخواب به اندازه کافی هیجان ندارد و به همین دلیل او حق دارد که در جای دیگری به دنبال سرگرم بودن باشد .

اگر متوجه شدید که همسرتان به طور ناگهانی رفتارش عوض شده ، هیچ کدام از اعمال شما را نمی پسندد  یا کارهایی از شما که قبلاً او را ناراحت نمی کرد الان برایش ناراحت کننده شده ، این مسائل می تواند نشانه ای از خیانت او باشد .

 

 نکته نهایی

سرد شدن رابطه عاطفی و جنسی ، بحث و دعوای زیاد و پنهانکاری همگی نشانه های رفتاری هستند که در مردان خیانت کار دیده می شوند بنابراین اگر این تغییرات رفتاری را در همسرتان می بینید ، بیشتر دقت کرده و برای رابطه با او بیشتر وقت بگذارید . همچنین می توانید در ادامه و با کلیک بر روی لینک زیر از نحوه برخورد با خیانت آگاه شوید .

 


 

سوالات متداول

1- چرا مردان خیانت می کنند ؟
این مسئله می تواند ناشی از عدم بلوغ فرد ، اعتیاد به مواد مخدر یا مسائل حل نشده از دوران کودکی باشد که به جزئیات آن در مقاله بیشتر پرداخته شده است .

2- نشانه های خیانت شوهر چیست ؟
ممکن است فرد بیشتر به ظاهر خود اهمیت بدهد ، با همسرش سرد بشود ، در دسترس نباشد یا رفتارهایی از روی احساس گناه داشته باشد . برای آگاهی از جزئیات بیشتر می توانید مقاله را مطالعه کنید .

3- در صورت خیانت همسر ، رابطه جنسی چه تغییری می کند ؟
اگر شوهر خیانت کند ممکن است رابطه جنسی کم یا زیاد شود و حتی می تواند بر روی رابطه جنسی نیز تاثیر بگذارد که به جزئیات آن در مقاله بیشتر پرداخته شده است .

منبع : نشانه های خیانت شوهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
heyvafamily heyva

تمرین آشنایی با دنیای درونی همسر

داشتن اطلاعات کافی از همسر و شناخت بیشتر دنیای درونی همسر باعث می شود سوء تفاهم ها میان شما بهتر حل شده و زندگی مستحکم تر و صمیمیت بیشتری با یکدیگر داشته باشید . یکی از ابزارها در این زمینه استفاده از تمرینات نقشه راه عشق است که به شما کمک می کند با دنیای درونی همسرتان آشنا شده و روابطتان را بهبود ببخشید .

در این مقاله تمرین هایی ارائه می شود که به شما کمک می کند به بصیرت کافی درباره دنیای درون خود و همسرتان دست یابید و از جزئیات نقشه راه خود و شریک زندگی تان بیشتر مطلع شوید . توجه داشته باشید شناخت هر چه بیشتر همسرتان و کاوش در درون خود باید امری مداوم بوده و تا آخر عمر ادامه داشته باشد . در ادامه این مقاله تمرین دوم و سوم آشنایی با دنیای درونی همسر و خودتان را بیان می کنیم . 

 

تمرین آشنایی با دنیای درونی همسر
گاتمن ( Gottman ) می گوید زوج هایی که به مدت طولانی در کنار هم می مانند به دلیلی با هم زندگی می کنند و این علت معمولاً به خاطر رابطه جنسی عالی ، نبود مشاجره یا قدرت اراده نیست . این همسران اغلب به این دلیل با هم می مانند که یکدیگر را دوست دارند و دوست داشتن با شناخت خوب از زن و شوهر و علاقه مند ماندن به همدیگر مرتبط است .

بدون داشتن نقشه عشق واقعاً نمی توانید با همسرتان زندگی کنید . اگر همسرتان را به خوبی نشناسید چگونه می توانید او را دوست داشته باشید ؟ اگر برای شناخت همسرتان وقت نمی گذارید پس اساساً به این دلیل با او زندگی می کنید که گزینه های دیگری ندارید . اگر چنین است لازم نیست آن را به همسرتان بگویید و می توانید باز هم به همدیگر علاقه مند شوید .

تمرین های نقشه راه عشق و تمرین آشنایی با دنیای درونی همسر به شما در این زمینه کمک می کنند . این تمرین ها شامل تمرین شناخت علایق همسر ، طراحی نقشه راه عشق و من کیستم است که اولین تمرین آن در مقاله ای دیگر مطرح شده و به دو تمرین دیگر در این مقاله پرداخته شده است .

 

 


 

طراحی نقشه راه عشق
اگر تمرین اول را انجام داده و درک بهتری از نقشه راه عشق پیدا کرده باشید وقت آن است که جدی تر روی این نقشه و شناخت همسرتان تمرکز کنید و این تمرین را هر روز انجام دهید . سعی کند اصول و اطلاعات اولیه را روی کاغذ بیاورید تا بتوانید شناخت بهتری از دنیای درونی همسرتان پیدا کنید .
اگر همسرتان غایب است فقط بخش مربوط به خودتان را پرکنید ولی نتیجه بهتر زمانی حاصل می شود که هر دو طرف در تبادل این اطلاعات سهیم باشند . یک دفترچه یاداشت جداگانه داشته باشید و هر بار که تمرین می کنید پاسخ هایتان را روی آن بنویسید . 
فراموش نکنید که در مورد آنچه همسرتان به شما می گوید داوری نکنید و نصیحتش نکنید . این یک تمرین حقیقت یابی و به دست آوردن اطلاعات است بنابراین شما باید به گفته های همسرتان گوش کنید و فقط اطلاعات جمع آوری کنید . 
سوالات تمرین : 
حضور اشخاص در زندگی همسر من : 
دوستان : .......................................................................................................
دوستان قدیمی : .........................................................................................
رقبا، حریفان ، دشمنان : ...........................................................................
رویدادهای مهم اخیر در زندگی همسرم : .............................................
رویدادهای مهم آینده در زندگی او : ......................................................
استرس های فعلی همسرم : ......................................................................
نگرانی های فعلی همسرم : ......................................................................
امیدها و آرزوهای همسرم برای خود و برای دیگران : ........................

تمرین های آشنایی با دنیای درونی همسر ، برای اینکه موثرتر بوده و صمیمت و تفاهم میان شما و همسرتان را افزایش دهد ، نباید فقط یک دورنما ایجاد کند بلکه باید عمق زیادی داشته باشد که در تمرین سوم به آن پرداخته شده است .

 


من کیستم ؟
این تمرین باعث می شود به اطلاعات زیادی در مورد خودتان و همدیگر دست پیدا کنید . حتی اگر در مقابل هم بسیار صادق هستید و فکر می کنید همه چیز را درباره هم می دانید باز هم این تمرین را انجام دهید زیرا همیشه چیزهایی هستند که شما نمی دانید .

بهتر است این تمرین را سر موقع و بدون مزاحمت دیگران انجام دهید ، می توانید تمرین را به بخش های مختلف تقسیم کنید تا در دفعات مختلف انجامش دهید . پس از پایان کار کاغذهای یادداشت خود را با هم عوض کنید تا از نوشته های همسر خود مطلع شوید و درباره آن بحث کنید .

 

 زحمت های من و نتایج آن : 

چه اتفاقی در زندگی تان افتاده که به آن افتخار می کنید؟ درباره موفقیت های روحی خود ، درباره اوقاتی که وضع بیش از حد انتظار شما خوب از کار در آمد ، بنویسید . به استرس ها و مشکلاتی که بر آنها غلبه کردید اشاره کنید . به حوادث کوچکی اشاره کنید که ممکن است هنوز برایتان مهم باشند ، این حوادث می توانند مربوط به دوران کودکی یا گذشته های اخیر شما باشند . به چالش های زندگی تان که با آنها به خوبی مواجه شدید اشاره کنید . 

این موفقیت ها چگونه زندگی شما را شکل دادند ، چه تأثیری بر اندیشه شما درباره خودتان و توانمندی هایتان بر جای گذاشتند ؟ چگونه بر تلاش هایی شما برای رسیدن به هدفهایتان تأثیر گذاشتند ؟

احساس غرور و افتخار چه تأثیری بر زندگی شما بازی کرده ؟ آیا پدر و مادرتان نشان دادند که به داشتن فرزندی چون شما افتخارمی کنند ؟ چگونه این کار را کردند ؟ سایرین نسبت به موفقیت هایی شما چه واکنشی نشان داده اند؟

آیا پدر و مادرتان نشان دادند که شما را دوست دارند و چگونه این کار را می کردند ؟ این جریان چه تأثیری بر ازدواج شما گذاشته است؟

احساس غرور نسبت به موفقیت هایتان و زحمت های شما چه تأثیری بر ازدواج شما داشته است ؟ می خواهید همسرتان در این خصوص چه نکاتی بداند؟ دوست دارید همسرتان جنبه های گوناگون طرح های گذشته و آینده تان را بداند ؟ شما و همسرتان عامل غرور را چگونه در زندگی خود اعمال می کنید ؟

 

 

 زخم ها و مرحم های من : 

در زندگی چه دوره های و وقایع سختی را پست سر گذاشته اید ؟ هر گونه صدمه روحی بزرگی که تحمل کرده اید ، زیان های بزرگ ، یاس ها و نا امیدی های خود را به طور کامل بنویسید . هم چنین آسیب ها و شوک های عمیق روانی که در کودکی و نوجوانی داشته اید بنویسید . 

 چگونه این مشکلات را پشت سر گذاشتید و چه آثاری روی شما گذاشتند ؟ 

چگونه نیروی لازم برای بهبود خود را به دست آوردید و پس از این ناملایمات خود را بازسازی کردید ؟ 

برای اینکه دیگر با این مشکلات روبه رو نگردید چه برنامه ای دارید؟ 

این صدمات و روش های مقابله با آن ها چه تاثیری روی شما گذاشتند ؟ کدام یک از این اتفاقات را مایل هستید همسرتان بداند و درک کند ؟ 

 

 دنیای عاطفی من : 

وقتی که بچه بودید خانواده شما مورد زیر را چگونه برای شما ابراز می کردند ؟                                                  خشم ، عصبانیت ، اندوه ، ترس ، محبت ، علاقه نسبت به اعضای خانواده 

آیا در دوران کودکی شما خانواده تان مجبور بود با یک مشکل احساسی خاص کنار بیاید ؟ این مشکل چه تاثیری بر زندگی زناشویی فعلی شما یا روابط قبلی تان با خانواده و خواهر و برادرتان داشت ؟ 

درباره ابراز احساسات ، به خصوص احساساتی مثل غم و اندوه ، خشم ، هراس ، غرور و عشق ، چه نظری دارید ؟ آیا ابراز موردی از آنچه نام بردیم برایتان دشوار است ؟ در این زمینه چه دیدگاهی دارید؟

چه تفاوتی بین شما و همسرتان در ابراز احساسات وجود دارد ؟ چه چیزی پشت این تفاوت ها وجود دارد ؟ تاثیر این تفاوت ها در زندگی شما چیست ؟ 

 

 ماموریت و میراث من : 

تصور کنید در گورستان ایستاده اید و به سنگ قبر خود نگاه می کنید .دوست دارید روی سنگ قبرتان چه جمله ای نوشته شده باشد ؟ 

آگهی ترحیم خود را نیز بنویسید . دوست دارید مردم درباره شما و گذشته تان چکونه فکر کنند ؟ 

هدف تان در زندگی چیست ؟ زندگی برایتان چه معنایی دارد ؟ در جست و جوی چه دستاوردی هستید ؟ بزرگ ترین چالش زندگی تان کدام است ؟ 

دوست دارید بعد از مرگ خود چه میراثی بر جای بگذارید ؟ 

کدام بخش از هدف های شما هنوز تحقق نیافته اند ؟

 

 دوست دارم چه کسی بشوم ؟
ما اغلب همان کسی می شویم که خواسته ایم بشویم ، در این راستا موانعی بوده اند که مجبور بوده ایم با آنها بجنگیم و بر آنها غلبه کنیم . 

کسی را که دوست داری آن بشوی توصیف کن .

چگونه می توانی به خودت کمک کنی تا آن آدم دلخواه بشوی ؟ 

تا کنون با چه چالش هایی برای تبدیل شدن به آن شخصیت مطلوب رو به رو بوده ای ؟ 

با چه موانعی در درون خود مجبور بودی مبازه کنی یا هنوز هم مبارزه می کنی ؟

چه رویاهایی را از خود سلب کرده ای و یا اقدامی در جهت تحقق آنها نکرده ای ؟ 

دوست داری چه چیزی را بیشتر از چیزهای دیگر در درون خودت تغییر بدهی ؟ 

دوست داری پنج سال دیگر چگونه باشی ؟ 

مشخصات آن شخصی که می خواهی بشوی چیست ؟ 

 

 کلام آخر

تمامی تمرینات و پرسش های بالا به شما کمک می کنند تا درباره خود علم و اطلاع بیشتری به دست آورید . شناخت دنیای درونی همسر اقدامی ادامه دار است . تهیه نقشه های مهر و محبت قدم اولی هستند که بر می دارید . زوج های موفق صرفاً یکدیگر را نمی شناسند . آنها سعی می کنند این اطلاعات را گسترش دهند و همیشه به روز کنند .

اگر می خواهید ازدواج خود را بهبود بخشیده و صمیمیت میان خود و همسرتان را افزایش دهید لازم است در کنار شناخت زن و شوهر ، از روش های ارتباط در ازدواج نیز اطلاعات کسب کرده و به این ترتیب بتوانید از شناختی که در مورد همسرتان دارید به منظور بهبود شیوه رابطه خود با او استفاده کنید . در ادامه و با کلیک بر روی لینک زیر می توانید در مورد شیوه ارتباط در ازدواج بیشتر بخوانید .

 

 


 

سوالات متداول

1- چرا آشنایی با دنیای درونی همسر مهم است ؟
این امر به افزایش صمیمیت و علاقه میان زوجین کمک کرده و تفاهم را بیشتر می کند که به جزئیات آن در مقاله بیشتر پرداخته شده است .

2- نقشه راه عشق شامل چه تمرین هایی است ؟
این نقشه شامل سه تمرین است که در مقاله حاضر تمرین طراحی نقشه راه عشق و تمرین من کیستم مطرح شده است . برای آگاهی از جزئیات بیشتر می توانید مقاله را مطالعه کنید .

3- در تمرین من کیستم چه سوالاتی مطرح شده است ؟
سوالات این تمرین با مواردی از جمله زحمت ها و نتایج ، زخم ها و مرحم ها و دنیای عاطفی همسر مرتبط است که به جزئیات آن در مقاله بیشتر پرداخته شده است .

منبع : تمرین آشنایی با دنیای درونی همسر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
heyvafamily heyva

عزت نفس چیست

همه ما می دانیم عزت نفس که گاهی به آن احترام به خود و خود ارزشی گفته می شود ، نقش بسیار مهمی در موفقیت دارد . عزت نفس خیلی پایین باعث می شود افراد احساس شکست یا افسردگی کنند . همچنین می تواند آن ها را به سمت انتخاب های نامطلوب سوق داده ، باعث روابط مخرب یا احساس ناتوانی در آن ها شود . اما این به معنی مطلوب بودن عزت نفس بیش از اندازه نیست .

عزت نفس بیش از حد در افراد مبتلا به اختلال شخصیت خودشیفته مشاهده می شود . این افراد احساس می کنند نسبت به دیگران برتر بوده و در نتیجه روابط آن ها با دیگران آسیب می بیند . سطح عزت نفس نباید در انتهای دو طیف بالا یا پایین قرار داشته باشد بلکه باید در حد تعادل وجود داشته باشد . ایده آل این است که نسبت به خودتان ، یک دیدگاه واقع بینانه اما در عین حال مثبت داشته باشید .

این ویژگی به افراد کمک می کند که زندگی رو به رشدی داشته باشند و به خودشکوفایی برسند . مطالعات مختلف تأثیر عزت نفس را بر سلامتی عمومی افراد و ارتباط آن با موفق شدن ، خوشحال بودن و داشتن روابط مثبت با دیگران گزارش کرده اند . در ادامه با تعریف عزت نفس ، اهمیت آن و عوامل تأثیر گذار بر این ویژگی آشنا می شوید .

عزت نفس چیست
تعریف عزت نفس به احساس ارزشمندی کلی شخص نسبت به خودش اشاره دارد و به نوعی این مسئله را می سنجد که چقدر فرد برای خودش ارزش قائل بوده و خودش را تایید کرده و دوست دارد . دریک تعریف ساده ، عزت نفس به معنای نگرش فرد نسبت به خود بوده و این نگرش می تواند مطلوب یا نامطلوب باشد . عوامل مختلفی می توانند بر روی عزت نفس تاثیر بگذارند از جمله :

ژنتیک : برای مثال ، گیرنده های اوکسی توسین ( oxytocin ) دو نوع هستند : آدنین ( adenine ) و گوانین ( guanine ). تحقیقات نشان داده اند افرادی که حداقل یک آدنین دارند حساسیت بیشتری نسبت به استرس و مهارت های اجتماعی ضعیف تری دارند .

شخصیت : مطالعات نشان داده اند که در میان پنج عامل بزرگ شخصیت ، برون گرایی  ، توافق پذیری و  گشودگی نسبت به تجربه با عزت نفس رابطه مستقیم دارند . 

تجارب زندگی : برای مثال فردی که شکست ها و ناکامی های زیادی را در زندگی تجربه کرده و یا در کودکی مورد سوء رفتار قرار گرفته از عزت نفس کمتری نسبت به دیگران برخوردار است .

سن : محققان گزارش کرده اند که عزت نفس می تواند تا سن 60 - 70 سالگی افزایش یافته اما بعد از این سن رو به زوال پیش می رود . همچنین در طی سنین 4 تا 11 سالگی ، افزایش عزت نفس و در اوایل نوجوانی ، کاهش عزت نفس مشاهده می شود .

سلامتی : فردی که به بیماری جسمی یا روحی مزمنی دچار است ، معمولاً احساس خودارزشمندی و عزت نفس کمتری نسبت به افراد دیگر گزارش می کند .

افکار : افکار منفی مثل فکر به اینکه من بی ارزشم یا اینکه نمی توانم کاری را درست انجام دهم باعث شکست افراد در روابط و فرصت ها می شود که نتیجه آن چیزی جز کاهش عزت نفس نیست .

شرایط اجتماعی : از آنجایی که هرچقدر فرد در سطح اجتماعی بالاتری در جامعه قرار داشته باشد احترام بیشتری از دیگران دریافت می کند ، به این ترتیب عزت نفس او نیز با افزایش سطح اجتماعی ، بالاتر می رود .

واکنش های دیگران : مورد تحسین و تشویق قرار گرفتن باعث افزایش عزت نفس می شود . در مقابل هرچقدر فرد از طرف دیگران مورد انتقاد و تحقیر قرار بگیرد احساس خودارزشمندی اش کاهش می یابد .

مقایسه خود با دیگران : وقتی شخصی خود را با دیگران مقایسه می کند هیچ وقت نمی تواند برنده باشد چون همیشه فرد بهتری وجود دارد . به همین دلیل مقایسه کردن خود با دیگران نتیجه ای جز کاهش عزت نفس ندارد .

یک نکته مهم در پاسخ به سوال عزت نفس چیست این است که این مفهوم ، ثابت نمی باشد . بلکه مفهومی انعطاف پذیر و قابل اندازه گیری می باشد ، به این معنی که می توانیم آن را سنجیده و بهبود دهیم . عزت نفس می تواند انواع مختلفی از باورهای شما در مورد خودتان را در بر بگیرد از جمله ارزیابی ظاهر ، باورها ، هیجانات و رفتارهای خود .

میزان عزت نفس باید در حد متعادل بوده و اگر بیش از اندازه باشد به معنی ناسالم بودن آن است . این مسئله ای است که در اختلال شخصیت خودشیفته وجود دارد و نشان دهنده این است که فرد عزت نفس به شدت پایینی دارد اما می خواهد با احساس برتری و تکبر آن را جبران کند . 

 

 


 

اهمیت عزت نفس
عزت نفس می تواند در انگیزه و موفقیت شما در طول زندگی نقش بسزایی داشته باشد . عزت نفس پایین می تواند شما را از موفقیت در مدرسه یا در کار باز دارد زیرا باور ندارید که می توانید موفق شوید . در مقابل ، داشتن عزت نفس سالم ، می تواند به شما در رسیدن به موفقیت کمک کند زیرا در این صورت ، نگرشی مثبت و جرئت مندانه در زندگی داشته و باور دارید که توانایی رسیدن به اهدافتان را دارید .

در ارتباط با اهمیت عزت نفس لازم به ذکر است که افرادی که عزت نفس پایینی دارند ، زندگی دردناکی خواهند داشت چون به شدت احساس بی ارزشی کرده و نمی توانند در بلندمدت تصمیماتی بگیرند که برای آن ها کمک کننده باشد . این افراد فرصت های زندگی را از دست می دهند ، در دوستی با دیگران با مشکل مواجه اند و حتی زحمت امتحان کردن روابط جدید را به خود نمی دهند .

 

 

همچنین این افراد به دنبال تایید دیگران هستند و تصویری خاص از خود در فضاهای مجازی نشان می دهند که این مسئله در عین حال که به شدت اعتیادآور است ، فرصت برقراری ارتباطات واقعی با انسان ها را از فرد می گیرد . به همین ترتیب ، عزت نفس پایین ، فرد را برای کوتاه آمدن در مقابل خواسته های دیگران آسیب پذیر می سازد و این مسئله نشان دهنده میزان اهمیت عزت نفس است .

 


تفاوت اعتماد به نفس و عزت نفس
این دو مفهوم به شدت به یکدیگر مشابه بوده اما یکسان نیستند . به عنوان مثال ، شاید بتوانید جلوی جمع به راحتی حاضر شوید و سخنرانی کنید که این اعتماد به نفس شما را نشان می دهد اما در عین حال ممکن است در مورد سخنرانی کردن خود احساس خوبی نداشته باشید که این مسئله نشان دهنده عزت نفس پایین است . اعتماد به نفس مربوط به این است که آیا شما به انجام کار خود باور دارید یا خیر و عزت نفس به این معنی است که چقدر برای خودتان ارزش قائلید .

در واقع ، اگر به خاطر کاری که انجام داده اید ، احساس بهتری نسبت به خودتان دارید این نشان دهنده اعتماد به نفس است و همچنین اگر به وظیفه پیش روی خود نگاه کرده و برای انجام آن به خودتان باور دارید باز هم نشانه اعتماد به نفس است . در مقابل ، وقتی حقیقت ارزش ذاتی خود را به عنوان یک انسان بپذیرید عزت نفس دارید .

نکته مهم دیگر در مورد تفاوت اعتماد به نفس و عزت نفس این است که اعتماد به نفس را می توان به راحتی با یک اشتباه ، مورد انتقاد واقع شدن و یا با یک گفتگوی منفی تخریب کرد . عزت نفس را هم می توان از بین برد اما از آنجایی که به دستاوردها و خوب انجام دادن کارها ارتباط ندارد می توانید آن را دوباره کشف کرده و بازسازی کنید .

 

 

طیف عزت نفس
عزت نفس شما با توجه به شرایط و به مرور زمان در حال نوسان است . طبیعی است که گاهی اوقات در مورد خودتان ناامیدید و گاهی اوقات هم احساس خوبی نسبت به خود دارید . با این حال ، به صورت کلی ، محدوده عزت نفس به گونه ای است که نشان می دهد در کل نسبت به خودتان چه احساسی دارید و همچنین این ویژگی ، با افزایش سن کمی بیشتر می شود . موارد زیر را در نظر گرفته و تشخیص دهید آیا عزت نفستان پایین است یا سالم .

عزت نفس پایین : برای افکار و اعتقادات خود ، ارزش قائل نبوده ، بر روی نقاط ضعف و کاستی ها تمرکز کرده و همچنین ، مهارت ها و توانایی های خود را معتبر نمی دانید . بنابراین ، معتقدید دیگران تواناتر یا موفق تر هستند . ممکن است در پذیرش بازخورد مثبت مشکل داشته باشید و همچنین از شکست بترسید و در نتیجه تلاشی برای رسیدن به موفقیت نکنید . همچنین به ترس از تنها ماندن دچار هستید و نگرانید دیگران شما را رها کنند .

عزت نفس سالم : وقتی عزت نفس سالم دارید بدین معناست که دیدگاهی متعادل و دقیق نسبت به خودتان دارید . به عنوان مثال ، در عین حال که نظر خوبی نسبت به توانایی های خود دارید اما نقایصتان را می شناسید . وقتی عزت نفس شما سالم و مبتنی بر واقعیت باشد داشتن میزان بیش از اندازه آن ناممکن است . فخر و احساس برتری نسبت به دیگران نشان دهنده ناامنی و عزت نفس پایین است .

 

سخن آخر

همانطور که حتماً تا الان متوجه شده اید ، عزت نفس احساس خودارزشمندی و دوست داشتن خود به عنوان یک انسان بوده و به شدت در سلامت عمومی افراد تاثیرگذار است . اگر احساس می کنید که در این زمینه با ضعف هایی روبرو هستید ، خبر خوش این است که می توانید با راهکارهایی عزت نفس خود را بهبود دهید . در ادامه و با کلیک بر روی لینک زیر با این راهکارها آشنا می شوید .

 


 

سوالات متداول

1- عزت نفس چیست ؟
این مفهوم به معنی ارزش قائل شدن برای خود و دوست داشتن خود بوده که به جزئیات آن در مقاله بیشتر پرداخته شده است .

2- چرا عزت نفس مهم است ؟
داشتن این ویژگی ، به افراد کمک می کند که برای رسیدن به موفقیت انگیز داشته و در زندگی خوشحال باشند . برای آگاهی از جزئیات بیشتر می توانید مقاله را مطالعه کنید .

3- نشانه های عزت نفس سالم چیست ؟
فردی که عزت نفس سالم دارد ، علاوه بر اینکه از نقص ها و کاستی های خود آگاه است به طور کلی نسبت به خودش احساس مثبتی دارد که برای آگاهی جزئیات بیشتر می توانید مقاله را مطالعه کنید .

منبع : عزت نفس چیست

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
heyvafamily heyva

پوزیشن های رابطه جنسی

رابطه جنسی یکی از بخش های مهم رابطه زناشویی می باشد که اهمیت زیادی در حفظ و تداوم زندگی مشترک دارد . اگر احساس می کنید رابطه جنسی شما سرد است و آنطور که میخواهید رضایت بخش نیست بهتر است نقاط تحریک بدن خود و همسرتان را بشناسید و پوزیشن های مختلف رابطه جنسی را امتحان کنید تا لذت جنسی شما افزایش یابد .

در پایان روز ، رابطه جنسی مانند یک هنر یا ورزش است و احساس لذتی که زوجین از آن به دست می آورند ارزش انرژی و تلاشی که برای آن می گذارند را دارد . رابطه جنسی باید به گونه ای باشد که شما و همسرتان مرتباً در مورد آن چیزهای جدید یاد گرفته و آن را تازه ، هیجان انگیز و لذت بخش کنید .

یکی از روش ها برای تازه کردن و لذت بخش کردن رابطه جنسی ، استفاده از روش های دخول و نزدیکی زناشویی متفاوت است . برای اینکه رابطه جنسی تان تکراری و سرد نشود سعی کنید خلاق تر و فعال تر باشید و همیشه از یک پوزیشن استفاده نکنید . در این مقاله انواع پوزیشن های رابطه جنسی را بیان می کنیم . 

اهمیت پوزیشن های رابطه جنسی
نزدیکی زناشویی مزایای مختلفی دارد و علاوه بر این که یکی از نشانه های سلامت روابط زوجین است می تواند در کاهش استرس افراد نیز موثر باشد . اشتیاق جنسی میان زوجین مانند آتش است که اگر از آن پشتیبانی نشده و یا اگر به تازگی و طراوت آن توجه نشود خاموش می گردد و این مسئله بر روی رابطه میان افراد هم تاثیر می گذارد زیرا یکی از مهمترین بخش های رابطه زناشویی ، رابطه جنسی است .

اما چگونه می توانید علاقه و اشتیاق جنسی به یکدیگر را حفظ کنید ؟ چگونه می توانید جلوی روزمره شدن آن را بگیرید ؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است : شما باید هر از گاه در رابطه جنسی خود چیزی را تغییر دهید . سعی کنید آزمایش کرده و چیزهای جدید و جالبی را پیاده سازی کنید . آسان ترین و کارآمدترین وسیله ، استفاده از پوزیشن های جنسی متفاوت است .

 

 


 

پوزیشن های رابطه جنسی
روش های دخول متفاوت مانند ادویه به رابطه جنسی شما طعم متفاوتی می دهد به همین دلیل برای اینکه صمیمیت میان خود و همسرتان را افزایش دهید و رابطه جنسیتان را تازه کنید توصیه می شود از پوزیشن های مختلفی که در ادامه می آید استفاده کرده و کشف کنید که از کدام روش بیشترین لذت را می برید .

 

 پوزیشن سگی یا داگ استایل

در روش نزدیکی زناشویی داگی استایل ، زن باید به شکلی قرار بگیرد که کف هر دودست و زانوها روی یک سطح صاف مانند زمین یا تختخواب باشد و مرد در پشت و بین پاهای زن قرار می‌گیرد. این روش هم برای مردان و هم زنان تحریک زیادی دارد و برای ارگاسم زنان پوزیشن مناسبی است .

 

پوزیشن رو در رو

در این روش دخول ، زن روی زمین یا روی تختخواب به پشت دراز می‌کشد . پاها را بالا آورده و از هم باز می‌کند ، مرد در بین پاهای زن قرار می‌گیرد . پوزیشن رو در رو برای مردان تحریک زیادی را ایجاد می‌کند ، به همین علت مردانی که زود انزالی و زنانی که دیر به ارگاسم می رسند ، بهتر است که از این پوزیشن استفاده نکنند . 

 


 با استفاده از بالش

در این پوزیشن جنسی ، زن به پشت خوابیده و یک بالش را زیر باسن خود قرار می دهد . سپس ، همسر او آلت تناسلی خود را بین پاهای زن قرار داده و از بالا داخل واژن قرار می دهد . در این پوزیشن ، به اصطلاح ، هر دو بدن موازی یکدیگر قرار می گیرند . استفاده از این روش باعث تحریک بیشتر هر دو نفر می شود .

 

 پوزیشن 90 درجه 

در این حالت زن به پشت دراز کشیده و زانوهای خود را خم می‌کند و مرد به پهلو قرار می‌گیرد به شکلی که بدنش از زیر زانوهای زن عبور کند یا زانوی زن به عنوان تکیه گاه برای مرد باشد . این پوزیشن جنسی ، شکلی مانند حرف تی انگلیسی T ایجاد می‌کند . در این حالت مرد همزمان با عمل دخول می‌تواند کلیتوریس زن را تحریک کند . این حالت برای مردان زودانزال مناسب است .

 

 پوزیشن نیلوفر یا لوتوس ( lotus )

در این حالت مرد به صورت چهار زانو نشسته و زن از روبرو و بر روی ران های مرد می نشیند ، به صورتی که زن با پاها و بازوهای خود ، مرد را کاملاً در بر می گیرد . سپس آلت تناسلی وارد واژن زن شده و مرد باید محکم همسرش را در آغوش بگیرد . این کار برای هر دو نفر به شدت لذت بخش است زیرا باعث تنگ تر شدن واژن زن می شود .

 

 

 پوزیشن قاشقی یا اسپونینگ ( spooning )

در این حالت زن و مرد هر دو به‌ یک پهلو، پهلوی راست یا پهلوی چپ دراز می کشند و زن ، ران‌های خود را کمی به داخل شکم جمع می‌کند  و مرد آلت تناسلی خود را در واژن زن قرار می دهد . این نوع رابطه نیز برای زنان تحریک امیز است و مرد می تواند با تحریک کردن همزمان کلیتوریس زن ، او را سریع تر به ارگاسم برساند . 

 

 پوزیشن دختر کابوی

در این حالت مرد به پشت قرارگرفته و زن در بالا قرار می‌گیرد ، به ‌طوری ‌که صورتشان مقابل هم باشد. در این پوزیشن ، تحریک توسط زن انجام می‌شود . زن با حرکت به سمت بالا و پایین یا حرکت چرخشی کمر، می‌تواند تحریک را انجام دهد. این حالت برای زنان تحریک زیادی ایجاد می‌کند چون در این حالت آلت تناسلی مرد به‌طور کامل وارد واژن می‌شود.

 

 پوزیشن خرچنگی 

دراین پوزیشن مرد به پشت می خوابد زن نیز به پشت روی آلت مرد می نشیند و ران هایش را طوری قرار می دهد که روی ران های مرد قرار می گیرد و دخول انجام می شود . در این حالت مرد می تواند سینه ها و کلیتوریس زن را ماساژ بدهد .

 

 پاهای بالا

در این پوزیشن ، زن کمی باسن خود را به عقب چرخانده تا پاهای خود را بالا بیاورد . سپس مرد عمل دخول را انجام می دهد در حالیکه زن پاهایش را برای استراحت روی شانه های مرد قرار می دهد . به این روش ، پوزیشن گاوآهن نیز گفته می شود .

 

 پوزیشن اسپات ( spot )

در این روش ، زن روی یک سطح به پشت می خوابد به طوری که واژن او روبروی آلت تناسلی مرد قرار بگیرد و پاها باید به صورت ضربدری روی شانه های مرد قرار بگیرد . این روش به شدت منجر به تحریک جنسی در مردان و زنان می شود زیرا باعث تنگ تر شدن واژن می شود .

 

 پوزیشن ستونی

در این روش نزدیکی زناشویی ، مرد به پشت می خوابد ، یکی از پاهای او دراز است و پای دیگر از زانو خم شده است . زن روی مرد نشسته و از پای خم شده مرد به عنوان تکیه گاه استفاده می کند . سپس مرد آلت تناسلی خود را داخل واژن قرار می دهد و زن علاوه بر اینکه بالا و پایین می رود با پای مرد می تواند کلیتوریس خود را تحریک کند .

 

جمع بندی

روش های دخول متفاوتی که می توان در رابطه جنسی استفاده کرد بسیار متنوع است و گاهی اوقات زوجین می توانند با استفاده از خلاقیت خود ، روش های جدیدی را برای انجام این کار پیدا کنند . اما پوزیشن ها فقط یکی از ابعاد رابطه جنسی هستند و برای داشتن رابطه جنسی صحیح ، نکات دیگری نیز لازم است مد نظر قرار داده شود . برای آگاهی از چگونگی داشتن رابطه جنسی صحیح می توانید در ادامه بر روی لینک زیر کلیک کنید و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید .

 

 

سوالات متداول

1- چرا استفاده از پوزیشن های متفاوت در رابطه جنسی مهم است ؟
استفاده از این روش ها به زوجین کمک می کند رابطه جنسی خود را تازه نگه داشته و به این ترتیب صمیمیت میان آن ها افزایش پیدا کند که به جزئیات آن در مقاله بیشتر پرداخته شده است .

2- چه پوزیشنی برای مردانی که به زودانزالی دچار هستند توصیه نمی شود ؟
پوزیشن رو در رو برای مردان به شدت تحریک آمیز است به همین دلیل توصیه می شود مردانی که به زودانزالی دچار هستند از این روش استفاده نکنند که برای آگاهی از جزئیات بیشتر می توانید مقاله را مطالعه کنید .

3- علت تحریک کنندگی بالای پوزیشن اسپات چیست ؟
به دلیل اینکه استفاده از این روش باعث تنگ تر شدن واژن خانم ها می شود به شدت برای آن ها تحریک کننده است که به جزئیات آن در مقاله بیشتر پرداخته شده است .

منبع : پوزیشن های رابطه جنسی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
heyvafamily heyva

تمرین شناخت علایق همسر

زندگی مشترک نیاز به شناخت و آگاهی دارد ، شما باید بدانید علایق و سلایق همسرتان چیست ، بدون شناخت داشتن از کسی مگر می شود دوستش داشت و سال ها با وی زندگی کرد ؟ لازم است برای زندگی با همسرتان ، یک نقشه راه عشق داشته باشید تا بتوانید با دنیای درونی او آشنا شده و به خوبی به زندگی مشترکتان ادامه دهید .

در ادامه تمرینی را به شما معرفی می کنیم تا به شناخت کاملی از هم برسید و قدم مثبتی برای ازدواج موفق بردارید . تمرین را با همسرتان و با شوخی و خنده انجام دهید ، هر چه بیشتر بازی کنید بیشتر متوجه مفهوم نقشه راه عشق خواهید شد . در این مقاله به تمرین شناخت علایق همسر می پردازیم اما قبل از آن لازم است با اهمیت شناخت همسر آشنا شوید .

اهمیت شناخت علایق همسر
وقت همه افراد در طول روز با برنامه های مختلف از از جمله جلسات کاری ، تحصیل ، وقت گذراندن با بچه ها پر شده است . با این حال ، آیا در این شلوغی زندگی ، با همسرتان در ارتباط هستید ؟ آیا در آخر روز خود را آن قدر خسته می بینید که هیچ انرژی ای برای وقت گذراندن با او ندارید ؟داشتن ارتباط معنادار و برنامه ریزی شده با همسر اهمیت بسیار زیادی دارد . ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه کارهایی می توانید برای رسیدن به این منظور انجام دهید .

اولین گام در این زمینه ، شناخت همسر است . مهم است بدانید او دقیقا چه کسی است ، چه تجربیاتی داشته و به چه چیزهایی علاقه مند و نسبت به چه چیزهایی بی علاقه است . با این روش می توانید نه تنها ارتباط عمیق تری با همسرتان داشته باشید بلکه صمیمیت میان شما افزایش پیدا کرده و رابطه بهتری با یکدیگر خواهید داشت .

انجام تمرین شناخت علایق همسر ، در کنار اینکه یک فعالیت مشترک با همسرتان بوده و باعث سرگرمی هردوی شما می شود ، می تواند به افزایش شناخت شما از او نیز کمک کرده و در تصمیم گیری برای چگونگی وقت گذراندن شما با همدیگر تاثیر داشته باشد و این مسئله اهمیت شناخت علایق همسر را نشان می دهد .

 

 


 

تمرین شناخت علایق همسر
نقشه راه عشق توسط گاتمن ( Gottman ) و به منظور افزایش شادی و صمیمیت میان زوجین طراحی شده است . این نقشه بر این اصل استوار است : دانستن چیزهای کوچک در مورد زندگی همسر ، پایه و اساس محکمی برای دوستی و صمیمیت میان زوجین ایجاد می کند . مطالعات نشان داده اند هر چقدر در ازدواج ، هوش هیجانی افراد بالاتر باشد رابطه میان همسران عمیق تر و پایدارتر است . به همین دلیل نیز نقشه راه عشق بر اساس هوش عاطفی طراحی شده است .

نحوه این بازی به این شکل است که اول ، هر کدام یک قلم و کاغذ داشته باشید ، 20 عدد از 1 تا 60 انتخاب کنید و سمت راست کاغذ بنویسید . سپس به فهرستی از سوال های شماره دار که در ادامه مطلب آمده است نگاه کنید . از بالای ستون عددهایتان شروع کرده و عدد را به به سوال مرتبط با آن متصل نمایید .

هر یک از شما از همسرتان باید سوالاتی که انتخاب می شود را بپرسد ، اگر همسرتان پاسخ صحیح بدهد یک نمره به دست می آورد . برنده کسی است که در پایان بازی بیشترین نمره را به دست آورده است . نکته مهم در اینجا این است که قضاوت صحیح بودن پاسخ ، با شماست . بنابراین هرچقدر خودآگاهی شما نیز بالاتر باشد این بازی برایتان جذاب تر خواهد بود .

 


سوال های تمرین شناخت علایق همسر
امتیاز مربوط به هر سوال در کنار آن نوشته شده است . اگر همسرتان به درستی به هر سوال جواب داد ، تعداد امتیازات مشخص شده برای آن سؤال را دریافت می کند  و در این صورت شما نیز یک امتیاز دریافت می کنید. اگر شریک زندگی تان پاسخ نادرست داد ، هیچکدام از شما امتیاز دریافت نمی کنید . در نهایت ، فردی برنده است که بیشترین امتیاز را به دست آورده باشد .

1. اسم دو نفر از دوستان نزدیک مرا بگو (2)

2. موسیقی دان و یا ساز مورد علاقه من کدام است ؟ (2)

3. در اولین ملاقاتمان چه لباسی به تن داشتم ؟ (2)

4. سرگرمی مورد علاقه من چیست ؟ (3)

5. من کجا به دنیا آمده ام ؟ (1)

6. در حال حاضر چه تنشی دارم ؟ (4)

7. با جزئیات بگو دیروز یا امروز چه کارهایی انجام دادم ؟ (4)

8. تاریخ تولد من چه روزی است ؟ (1)

9. تاریخ ازدواج ما چه روزی بود ؟ (1)

10. محبوب ترین فامیل من چه کسی است ؟ (2)

11. کدام آرزوی بزرگ من برآورده نشده است ؟ (5)

12. گل مورد علاقه من چه گلی است ؟ (2)

13. بدترین خاطره زندگیم چیست ؟ (2)

14. بهترین زمانی که با همسرم تنها هستم چه زمانی است ؟ (3)

15. چه چیزی به من احساس شایستگی می دهد ؟ (4)

16. چه چیزی در من هیجان ایجاد می کند ؟ (3)

17. غذای مورد علاقه ام چیست ؟ (2)

18. دوست دارم شب را چگونه بگذرانم ؟ (2)

19. رنگ مورد علاقه ام چیست ؟ (1)

20. چه هدف بزرگی در آینده دارم ؟ (4)

21. چه هدیه ای دوست دارم ؟ (2)

 

 

22. بهترین مسافرت من کدام بوده است ؟ (2)

23. چه تجربه تلخی از کودکی خود دارم ؟ (2)

24. محبوبترین روش استراحت من کدام است ؟ (4)

25. به جز تو بزرگ ترین حامی و پشتیبان من چه کسی است ؟ (3)

26. ورزش مورد علاقه من کدام است ؟ (2)

27. ایام مرخصی را دوست دارم چگونه سپری کنم ؟ (2)

28. بهترین فعالیت آخر هفته من چیست ؟ (2)

29. پاتوق من کجاست ؟ (3)

30. فیلم مورد علاقه ام چیست ؟ (2)

31. انتظار چه اتفاق مهمی را در آینده می کشم ؟ (4)

32. چه نوع حرکات ورزشی را دوست دارم ؟ (2)

33. بهترین دوست دوران کودکی ام که بوده است ؟ (3)

34. مجله مورد علاقه ام کدام است ؟ (2)

35. بزرگ ترین دشمن یا رقیب من کیست ؟ (3)

36. شغل مطلوب من چیست ؟ (4)

 

 

37. از چه چیزی خیلی وحشت دارم ؟ (4)

38. از کدام عضو فامیل خیلی بدم می آید ؟ (3)

39. محبوب ترین تعطیلی من کدام است ؟ (2)

40. چه نوع کتابی را برای مطالعه ترجیح می دهم ؟ (3)

41. برنامه تلوزیونی مورد علاقه ام کدام است ؟ (2)

42. دوست دارم در کدام سمت رختخواب بخوابم ؟ (2)

43. از چه چیزی خیلی غمگین هستم ؟ (4)

44. یکی از نگرانی های بزرگم چیست ؟ (4)

45. بزرگ ترین نگرانی جسمی ام چیست ؟ (2)

46. خجالت آورترین لحظه زندگیم چه زمانی بوده است ؟ (3)

47. بدترین حادثه دوران زندگیم چه بوده است ؟ (3)

48. دو نفر را که بیشتر از همه تحسین می کنم نام ببر (4)

49. بزرگ ترین دشمن یا رقیب من کیست ؟ (3)

50. از جمع همه کسانی که ما هر دو او را می شناسیم ،چه کسی را کمتر دوست دارم ؟ (3)

51. دسر مورد علاقه من کدام است ؟ (2)

52. شماره کارت ملی یا شناسنامه من چیست؟ (2)

53. .یکی از داستان های مورد علاقه مرا نام ببر (2)

54. رستوران مورد علاقه ام کجاست ؟ (2)

55. دو آرمان و آرزوی بزرگ مرا نام ببر (4)

56. چه آرزوی بزرگ و جاه طلبانه ای دارم ؟ (4)

57. از چه غذایی متنفرم ؟ (2)

58. حیوان مورد علاقه ام کدام است ؟ (2)

59. چه آهنگی را دوست دارم ؟ (2)

60. تیم ورزشی محبوب من کدام است ؟ (2)

شما می توانید این بازی را هر چقدر که بخواهید انجام دهید و هر چه بیشتر آن را تمرین کنید به اهمیت نقشه عشق و شناخت علایق همسرتان پی برده و تاثیر آن را در روابطتان بیشتر مشاهده خواهید کرد .

 

 نتیجه گیری

همانطور که ملاحظه کردید بیشتر سوالات تمرین شناخت همسر در زمینه علایق ، تجربیات و روابط فرد مقابل است و این مسئله نشان می دهد که میزان آشنایی همسران از یکدیگر باید همین قدر دقیق و جزئی باشد . در این صورت است که افراد می توانند بهتر یکدیگر را درک کرده و اختلافات و سوء تفاهم ها را حل کنند .

اگر انجام این تمرین برایتان جالب بود و به شما در آگاهی از علایق همسرتان کمک کرد ، می توانید از روش های دیگری نیز برای شناخت او استفاده کرده و به این ترتیب ازدواج خود را بهبود ببخشید . در ادامه و با کلیک بر روی لینک زیر می توانید تمرین دیگری جهت آشنایی با دنیای درونی همسرتان را یاد بگیرید .


 

سوالات متداول

1- چرا شناخت علایق همسر مهم است ؟
شناخت بیشتر از همسر باعث می شود رابطه عمیق تری با او داشته و یکدیگر بهتر درک کنید که به جزئیات آن در مقاله بیشتر پرداخته شده است .

2- نحوه انجام تمرین شناخت علایق همسر چگونه است ؟
در این تمرین ، بیست سوال به صورت تصادفی انتخاب شده و همسرتان باید به این سوال ها در مورد شما پاسخ بدهد . برای آگاهی از جزئیات بیشتر می توانید مقاله را مطالعه کنید .

3- تمرین شناخت علایق همسر شامل چه سوالاتی است ؟
این تمرین دارای 60 سوال در مورد علایق ، تجربیات و روابط همسر است که برای آگاهی از جزئیات بیشتر می توانید مقاله را مطالعه کنید .

منبع : تمرین شناخت علایق همسر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
heyvafamily heyva

راه های بالا بردن اعتماد به نفس کودکان

اگر از هر مادر یا پدری بپرسید چه چیزی را بیشتر برای فرزند خود می خواهید بیشتر آن ها پاسخ خواهند داد : " من می خواهم فرزندم خوشحال باشد " . بخش بزرگی از این خوشحالی ، اعتماد به نفس است ، پس همه ما می خواهیم کودکان نسبت به خود احساس خوبی داشته باشند . کودکی که از این مهارت برخوردار باشد نگرش سالم تری نسبت به زندگی خواهد داشت .

شکل گیری اعتماد به نفس در بچه ها باعث می شود آن ها برای روبرو شدن با مشکلات زندگی توانمند شده و با چشم اندازی مثبت ، مهارت های اجتماعی و موفقیت خود را تضمین کنند .  به همین دلیل ، در مواجهه با شرایط جدید و امتحان کردن آن ها و شجاعت داشتن ، هیچ چیز مهم تر از این مهارت نیست .

اعتماد به نفس داشتن به معنای باور کودک به خود است و برای پذیرش و دوست داشتن خود بسیار مهم است . کودکانی که از این توانایی برخوردارند به احتمال زیاد در بزرگسالی هم از این ویژگی برخوردارند . اعتماد به نفس چیزی نیست که کودکان با آن به دنیا بیایند ، بلکه در طول بزرگ شدن ساخته می شود . به همین دلیل ، والدین می توانند با انجام دادن راه های بالا بردن اعتماد به نفس کودکان  به آن ها کمک کنند .

اعتماد به نفس چیست و از کجا نشأت می گیرد ؟
اعتماد به نفس از دوره کودکی سرچشمه می گیرد . به همین دلیل بسیار مهم است که از سنین کودکی تقویت شود تا در مراحل بعدی زندگی . زیرا پایه و اساس چگونگی رشد و پیشرفت کودک را تعیین می کند .  اعتماد به نفس به معنی ارزش قائل شدن و داشتن احساس خوب نسبت به خود فارغ از نقص ها و کمبودها است .

این توانایی ، به معنی احساس اطمینان از توانایی ها ، ویژگی ها و قضاوت خود است و به شدت برای سلامت و بهزیستی روانشناختی افراد از جمله کودکان حیاتی است . اگر کودک ، از این مهارت برخوردار باشد می تواند در همه ابعاد زندگی از جمله روابط با دیگران و عملکرد در مدرسه موفق شود .


 


 

اهمیت اعتماد به نفس در کودکان
رشد اعتماد به نفس در کودکان خیلی زود شروع می شود و کاملاً به رابطه با بزرگسالان بستگی دارد . شکست مکرر باعث کاهش اعتماد به نفس می شود در مقابل ، موفقیت منجر به اطمینان در مورد توانایی های خود می شود . با این حال ، اگرچه کودکان باید برای دستاوردهای خود احساس موفقیت کنند اما نباید این احساس را داشته باشند که بدون نیاز به تلاش می توانند به آن برسند .

از سوی دیگر ، در رابطه با اهمیت اعتماد به نفس در کودکان ، لازم به ذکر است در صورتی که کودک از این مهارت برخوردار نباشد نمی تواند با چالش های روزمره زندگی مقابله کند . در مقابل ، کودکانی که از این مهارت برخوردارند ، طبعاً خواهند فهمید اعتماد به نفس چه نتایج مطلوبی برای آن ها دارد که این باعث می شود بیشتر و بیشتر تلاش کنند تا خود را ثابت کنند . این چرخه را در نظر داشته باشید : کودکان هرچه احساس امنیت بیشتری داشته باشند ، بهتر عمل می کنند . به همین دلیل بسیار مهم است که از طرف منابع قدرت مثل والدین و معلم ها مورد پذیرش و حمایت قرار بگیرند .

 

راه های بالا بردن اعتماد به نفس کودکان
اگرچه هر کودکی متفاوت است اما راهکارهایی وجود دارند که والدین با استفاده از آن ها می توانند به افزایش اعتماد به نفس بچه ها کمک کنند ، نکته مهم در اینجا این است که حتماً در انجام ان راهکارها ثابت قدم بوده و انتظار تغییر خیلی سریع را نداشته باشید .

 

 فرزندتان را دوست داشته باشید

این راهکار ممکن است خیلی واضح باشد اما احتمالاً مهم ترین چیزی است که می توانید به فرزندتان بدهید . فرزندتان نیاز دارد احساس کند پذیرفتنی و دوست داشتنی است . این احساس اول با خانواده شروع می شود و در محیط های دیگر مثل دوستان ، همکلاسی ها و در جامعه گسترش پیدا می کند . اگر سر فرزندتان فریاد می زنید یا به او بی توجهی می کنید ، او را در آغوش گرفته ، عذرخواهی کنید و بگویید که چقدر دوستش دارید . عشق بی قید و شرط پایه و اساس اعتماد به نفس کودک است .

 

 در زمان مناسب ، فرزندتان را تحسین کنید

مهم این است که فرزندتان را تحسین کرده و به او بازخورد مثبت بدهید زیرا کودکان به ویژه خردسالان ، ارزش و دستاوردهای خود را از طریق فکر شما می سنجند . اما در تحسین های خود واقع بینانه باشید . اگر کودک در کاری شکست خورد یا در کاری ، استعداد خاصی نشان نداد تلاشش را تحسین کنید اما نتیجه را غیر واقع گرایانه تحسین نکنید .

به فرزندتان اطمینان بدهید که اشکالی ندارد نتواند همه کارها را به طور کامل انجام بدهد . به او بگویید بعضی از کارها نیاز به تلاش و تمرین مستمر دارند و اگر شکست خورد بهتر است تلاشش را بیشتر کند .

 

 الگویی برای عشق به خود و گفتگوی مثبت با خود باشید

شما اول باید خودتان را دوست داشته باشید تا به فرزندتان یاد بدهید که خودش را دوست داشته باشد . می توانید این کار را با تحسین خود در هنگامی که عملکرد خوبی داشته اید انجام دهید . چه در مسابقه موفق شده باشید ، چه در محل کار ترفیع گرفته باشید چه یک مهمانی خیلی خوب برگزار کرده باشید لازم است این موفقیت خود را در کنار فرزندتان جشن بگیرید . در مورد مهارت ها و تلاش های لازم برای رسیدن به این دستاورد صحبت کنید و در این صورت به فرزندتان یاد می دهید که برای موفقیت چه چیزهایی را نیاز دارد .

 

 

 به فرزند خود کمک کنید که اهداف واقعی تعیین کند

اگر فرزند شما فوتبال بازی کردن را شروع کرد خیلی خوب است که هدفش رسیدن به المپیک باشد . اما اگر او نتواند در مدرسه یا دبیرستان جزء تیم اول باشد و هنوز هم فکر کند که بازیکن المپیک است ، لازم است در اهداف خود تجدید نظر کند . به فرزند خود کمک کنید که برای پیشگیری از احساس ناکامی ، اهداف واقع بینانه ای برای خود تعیین کند .

 

 تاب آوری را آموزش دهید

هیچکس ، همیشه موفق نمی شود . همه انسان ها ، موانع ، شکست ها ، انتقاد و درد را تجربه می کنند . از این تجربیات برای یادگیری استفاده کنید نه اینکه به ناکامی و ناامیدی بپردازید . به فرزندتان آموزش دهید که تسلیم نشود برای مثال وقتی شکست خورد تلاش هایش را تحسین کرده و به او بگویید باز هم می تواند تلاش کند به همین دلیل نباید احساس بدی داشته باشد . این کار به کودکان کمک می کند که به احساسات خود اعتماد کنند و برای در میان گذاشتن آن ها احساس ناراحتی نداشته باشند .

در این صورت ، کودکان مهارت تاب آوری را یاد گرفته و متوجه می شوند مشکلات بخشی از زندگی هستند . اگر کودک شما عملکردش در امتحان ضعیف بود برای او دلسوزی نکنید یا به او نگویید که هیچوقت نمی تواند موفق شود . در عوض در جهت تقویت اعتماد به نفس کودک ، در این مورد صحبت کنید که چه کارهایی می توان انجام داد تا در امتحان بعدی عملکرد بهتری داشته باشد . در نتیجه ، وقتی موفق شد به موفقیتش افتخار خواهد کرد .

 

 استقلال و ماجراجویی را کم کم به کودک القا کنید

کودکانی که اعتماد به نفس دارند حاضرند بدون ترس از شکست ، چیزهای جدید را امتحان کنند . در ارتباط با خردسالان ، لازم است شما از دور بر آن ها نظارت داشته باشید . موقعیت هایی را فراهم کنید که کودک بتواند خودش کارش را انجام دهد و مطمئن شوید که محیط امن است سپس به او کمی فضا دهید .

برای مثال به کودک نشان دهید ساندویچ درست کردن چگونه است بعد اجازه دهید او به تنهایی این کار را انجام دهد بدون اینکه مداخله کنید . اکتشاف را تشویق کنید . به پارکی جدید بروید یا غذاهای جدید را امتحان کنید . سفرهای روزانه ، سرگرمی های جدید ، اردو رفتن با همکلاسی ها ، همگی می توانند وسعت دید فرزندتان را گسترش داده و اعتماد به نفس بچه را در مواجهه با شرایط جدید افزایش دهند .

 

 قانون بگذارید و ثابت قدم باشید

کودکان زمانی که بدانند چه کسی مسئول خانه است و از آن ها چه انتظاری می رود ، اعتماد به نفس بیشتری دارند . حتی اگر فرزندتان تصور کند قوانین شما سخت است وقتی قانون می گذارید و در آن ها ثابت قدم هستید فرزندتان در آنچه می تواند انجام دهد یا نمی تواند انجام دهد اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کند .

هر خانه ای قوانین متفاوتی دارد و این قوانین بر اساس سن فرزندتان ، به مرور زمان تغییر می کند . آنچه در خانه مهم است را روشن کنید . یادگیری و پیروی از قوانین ، به کودکان احساس امنیت و اعتماد به نفس می دهد . به یاد داشته باشید که شما والد هستید نه بهترین دوست فرزندتان . در این صورت ، اگر روزی کودک ، تحت فشار همسالان قرار گرفت یاد می گیرد جرئتمندانه به آن ها نه بگوید .

 

 

 ورزش یا سایر فعالیت های بدنی را تشویق کنید

ورزش به تقویت اعتماد به نفس دخترها و پسرها کمک می کند . کودکان با ورزش کردن می آموزند که می توانند تمرین کنند ، پیشرفت داشته باشند و به اهداف خود برسند . همچنین آن ها یاد می گیرند نقاط قوت و ضعف خود را بشناسند ، با شکست روبرو شوند ، دایره دوستان خود را گسترش دهند و کار تیمی را یاد بگیرند .

یک امتیاز دیگر فعالیت های بدنی این است که کودک یاد می گیرد تناسب اندامش را حفظ کرده و به بدن خود احترام بگذارد . سعی کنید ورزشی که کودک دوست دارد را پیدا کنید برای مثال رقص ، ورزش های رزمی ، دوچرخه سواری یا پیاده روی .

 

 مهارت های ارتباطی را یاد بدهید

اعتماد به نفس در روابط ، کلید اعتماد به نفس فرزند شما است . مهم ترین رابطه اولیه ، رابطه والدین و کودک است . به همین دلیل رابطه خوب والدین با فرزند بسیار مهم است . از طرف دیگر با گسترش دایره اجتماعی فرزندتان ، به او کمک خواهید کرد تا متوجه شود اعمال او بر دیگران چه تأثیری دارد و در نتیجه به او کمک می کنید وقتی رفتار دیگری بر روی او تأثیر گذاشت ، هسته اصلی اعتماد به نفس خود را حفظ کند .

وظیفه شما به عنوان والدین این نیست که هر موقعیتی را حل کنید اما لازم است به کودک خود دلسوزی ، مهربانی ، جرئتمندی و اعتماد به نفس در فراز و نشیب های روابط را یاد بدهید .

 

به طور خلاصه

کارهای زیادی وجود دارد که با انجام دادن آن ها در طول روز ، می توانید به افزایش اعتماد به نفس کودکان کمک کنید . عشق بی قید و شرط به او و دنبال کردن علایقش فقط دو نمونه ساده از این راهکارها هستند . اعتماد به نفس فرزندتان تا بزرگسالی او ادامه پیدا می کند بنابراین خیلی مهم است که در افزایش آن ، به فرزندتان کمک کنید . نکاتی که در مقاله مطرح شد را حتماً در برنامه روزمره خود بگنجانید و امیدواریم که این نکات برای شما مفید باشند .

نکته مهم بعدی این است که شما نیز به عنوان مهم ترین الگوی فرزندتان لازم است اعتماد به نفس بالایی داشته باشید تا کودک هم از شما یاد بگیرد . اگر احساس می کنید که در این زمینه با ضعف هایی روبرو هستید حتماً در جهت رفع آن ها گام بردارید . در ادامه و با کلیک بر روی لینک زیر با روش های افزایش اعتماد به نفس در بزرگسالان آشنا خواهید شد .

 


 

سوالات متداول

1- اعتماد به نفس چیست ؟
این مفهوم به معنی اعتماد به توانایی ها و ویژگی های خود و ارزش قائل شدن برای خود است که به جزئیات آن در مقاله بیشتر پرداخته شده است .

2- اعتماد به نفس در کودکان از چه لحاظ مهم است ؟
این مهارت به کودکان کمک می کند با چالش های زندگی روبرو شده ، جرئت مند باشند و از شکست نترسند . برای آگاهی از جزئیات بیشتر می توانید مقاله را مطالعه کنید .

3- چگونه می توان اعتماد به نفس کودکان را افزایش داد ؟
زمانی که نسبت به فرزندتان عشق بی قید وشرط داشته باشید ، او را به استقلال تشویق کنید ، تلاش هایش را تحسین کنید می توانید به او در ایجاد اعتماد به نفس کمک کنید که به جزئیات آن در مقاله بیشتر پرداخته شده است .

منبع : راه های بالا بردن اعتماد به نفس کودکان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
heyvafamily heyva

سبک های ارتباطی بین زوجین

برخی از زوجین مطرح می کنند که بحث های میان آن ها هیچوقت حل نمی شود زیرا به نظر می رسد صحبت کردن در مورد مشکل برای یکی از همسران آسان و برای فرد دیگر دشوار است . جمله ای که از این زوج ها زیاد می شنویم این است : ما فقط نمی توانیم با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم !

چهار نوع سبک ارتباطی بین زوجین وجود دارد که عبارتند از منفعل ، پرخاشگر ، منفعل - پرخاشگر و جرئت مندانه که بهترین نوع آن جرئت مندانه می باشد . آگاهی از سبک ارتباطی از این رو اهمیت دارد که باعث می شود شما به سبک تعامل خود پی ببرید و نقاط ضعف یا قوت خود را شناسایی کرده و بتوانید راه درست برقراری ارتباط را برگزینید تا در ارتباط با همسرتان به مشکل بر نخورید .

به عبارتی آگاهی از هر یک از سبک ها که در زیر آمده ، به شما کمک می کند تا سبک ارتباطی معمول خود را با همسرتان مشخص کرده و بتوانید کارهایی را انجام دهید تا به تعاملی جرئت مندانه با یکدیگر برسید. در این مقاله به بیان انواع سبک ارتباطی بین زوجین و تاثیر آنها در روابط همسران می پردازیم . 

سبک ارتباطی منفعلانه
این سبک ارتباطی را می توان با خصوصیاتی مثل تماس چشمی ضعیف ، برخورد باملاحظه با دیگران ، نادیده گرفتن خود ، خندیدن در هنگام ابراز خشم ، تمایل به نرم صحبت کردن یا عذرخواهی و عقب نشینی از موضع خود در گفتگوها شناخت .

در یک گفتگوی منفعلانه ، فرد نسبت به بیان افکار ، احساسات و تمایلاتش و رو راست و صادق بودن بی میل است و در واقع این افکار و احساسات را نزد خودش نگه می دارد . این روش ممکن است به دلیل اعتماد به نفس پایین باشد و به منظور اجتناب از جریحه دار کردن احساسات زن یا شوهر و یا جلوگیری از سرزنش به کار گرفته شود .

با وجود این که ممکن است این روش با قصد و نیت خوبی به کار رود ( من قصد ندارم دیگران را اذیت کنم یا می ترسم که اشتباه بگویم ) ولی عمدتاً باعث احساس رنجش خاطر ، سردرگمی و بدگمانی در فرد مقابل می شود.  گفتگوی منفعلانه ، سدی در راه ایجاد صمیمیت در روابط است .

 


 


 

سبک ارتباطی پرخاشگرانه
این سبک ارتباطی در تعامل زن و شوهر را می توان با خصوصیاتی چون پریدن در حرف دیگران ، تحمل کم ناکامی ، پاسخ تهاجمی در هنگام تهدید ، تلاش در ترک مکالمه ، از کوره در رفتن ، صحبت کردن با صدای بلند یا فریاد زدن ، گرفتن انگشت اشاره به سمت طرف مقابل و سرزنش کردن شناخت .

در میان انواع سبک های تعامل زن و شوهر ، فرد دارای چنین سبکی همیشه طرف مقابل را سرزنش و متهم می کند و اغلب از جملاتی از قبیل  " تو همیشه "  یا " تو هرگز " استفاده می کند.  اغلب این روش هنگامی به کار می رود که یکی از طرفین احساس تهدید می کند و یا افکار و احساسات منفی دارد . سبک ارتباطی پرخاشگرانه بیشتر بر ویژگی های منفی شخص تا بر موقعیت متمرکز است .

این شیوه در چگونگی تعامل بین زن و شوهر ، معمولاً منجر به جریحه دار شدن احساسات زوجین می شود و صمیمیت بین آنها را از بین می برد . دو روش گفتگوی منفعل و مهاجم ، برای ادامه ازدواج مضرند . با تلاش جهت کسب رفتار جرئت مندانه ، زوجین می توانند گفتگوی خود را موثرتر کرده و لذا ازدواج خود را بهبود بخشند .

 


سبک ارتباطی منفعل - پرخاشگر
این سبک ارتباطی دارای چنین خصوصیاتی است : شرمنده کردن ، سرزنش کردن ، انتقاد ، نگرش خصمانه ، گرفتن موضع برتری ، طعنه زدن ، بی ارزش کردن تجربه شخص دیگر و رنجش . افراد دارای این سبک به صورت نامشخص پرخاشگری می کنند ، یعنی به صورت غیرمستقیم خشم خود را نسبت به دیگری بیان می کنند و انتظار دارند دیگری بداند که برای چه این کار را می کنند . 

کله شقی ، اشکال تراشی ، مسامحه کاری و پشت گوش اندازی ، ویژگی های این دسته از افراد است .  به عنوان مثال ، همسری از استراحت بعد از ظهر شوهرش در حالی که خودش بعد از کارِ بیرون ، باید کارهای خانه را انجام دهد ، ناراحت است . او به جای بیان صریح این احساس ، با سر و صدا کردن و کوبیدن ظروف به یکدیگر مانع استراحت همسرش می شود .

 

 

سبک ارتباطی جرئت مندانه
همیشه در بین زوجین با این سوال روبرو هستیم که چگونه با همسرم حرف بزنم و پاسخ در سبک ارتباطی جرئت مندانه است . فرد دارای این سبک بدون احساس ترس یا رفتار پرخاشگرانه ، احساسات ، خواسته ها و افکار خود را بیان می کنند . هنگامی که در شیوه گفتگوی خود جرئتمند باشیم ، هم از حق و خواسته خود نگذشته ایم و هم احترام طرف مقابل را به جا آورده ایم .
سبک ارتباطی جرئت مندانه ، این امکان را فراهم می سازد که افراد خود را به روش سالم ، غیرتواضعی و بدون سماجت ، نشان دهند و این به معنای عنوان کردن شفاف و مستقیم خواسته و مثبت و مؤدب بودن در گفتگو است . در مثال مورد قبل زن می تواند با صراحت به شوهرش بگوید : " از این که کارای خونه رو به تنهایی انجام میدم احساس خستگی می کنم ، دوست دارم تو هم توی اینکار با من مشارکت کنی " .  وقتی یکی از زوجین به طور صریح صحبت می کند ، مخاطب خود را نیز به دادن پاسخ مثبت و صریح تشویق می کند .

 
 


در خصوص چگونگی تعامل بین زن و شوهر ، استفاده از سبک ارتباطی جرئت مندانه ، به هر دو همسر اجازه می دهد برنده باشند ، صمیمیت خود را افزایش دهند و رشد و سرزندگی در روابطشان ایجاد کنند . اما مهم است که هر دو طرف این شیوه را اجرا کنند . اگر یک همسر جرئتمند و دیگری منفعل باشد ، ارتباط برای هر دو با ناکامی و حداقل صمیمیت خواهد بود . اگر یکی جرئتمند و دیگری پرخاشگر باشد ، ممکن است ارتباط بسیار متخاصم با حداقل صمیمیت باشد .

 

نتیجه گیری

سبک ارتباطی جرئت مندانه به ما امکان می دهد  در چگونگی تعامل خود ،مسئولیت پذیر باشیم ، نیازها و خواسته های خود را بیان کنیم ، صحبت های طرف مقابل را گوش کنیم و در حالت ایده آل در رابطه زناشویی به مرحله سازش ، تفاهم و دلسوزی برسیم . اگر این سبک ارتباطی برای شما ناآشنا باشد احتمالاً به این دلیل است که الگویی برای آن نداشته اید .

بنابراین ، اگر سبک ارتباطی شما جرئت مندانه نیست ، برای اینکه بتوانید تعامل سازنده تری با همسر و زندگی زناشویی بهتری داشته باشید لازم است یاد بگیرید که چگونه گفتگوی موثری با همسرتان داشته باشید که در ادامه و با کلیک بر روی لینک زیر می توانید با راهکارهای آن آشنا شوید .

 
 

 


 

سوالات متداول

1- سبک های ارتباطی بین زوجین چند دسته اند ؟
این سبک ها به چهار دسته منفعل ، پرخاشگر ، منفعل - پرخاشگر و جرئت مندانه تقسیم می شوند که به جزئیات آن در مقاله بیشتر پرداخته شده است .

2- سبک ارتباطی منفعل به چه معناست ؟
در این سبک ارتباطی افراد احساسات و افکار خود را نزد خود نگه می دارند و مانع صمیمیت در رابطه می شوند که به جزئیات آن در مقاله بیشتر پرداخته شده است .

3- سبک ارتباطی جرئت مندانه به چه معناست ؟
در این سبک ارتباطی ، افراد بدون ترس یا رفتار پرخاشگرانه ، احساسات و افکار خود را مطرح کرده و باعث صمیمیت در رابطه می شوند . برای آگاهی از جزئیات بیشتر می توانید مقاله را مطالعه کنید .

منبع : سبک های ارتباطی بین زوجین

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
heyvafamily heyva

نحوه صحیح رابطه جنسی

نمی توان بدون اشاره به رابطه جنسی ، در مورد سلامت خانواده صحبت کرد . هنگامی که رابطه جنسی میان همسران ، سالم نیست بقیه ابعاد زندگی نیز دچار مشکل می شود . برعکس ، اگر بخواهیم بخش های آسیب دیده رابطه زناشویی را بهبود ببخشیم اغلب می توانیم از رابطه جنسی به عنوان ابزاری برای بهبود ، عشق و آشتی استفاده کنیم .

در رابطه جنسی ، همه احساسات فردی از جمله شادی ، کسالت ، شرم و لذت بروز پیدا می کنند . اگرچه ارگاسم لذت بخش است اما آنچه باعث رضایت افراد می شود بیشتر از اینکه لذت اتصال بدن ها به یکدیگر باشد لذت ناشی از پیوند میان روح دو نفر است . علاوه بر این ، مطالعات نشان می دهند رابطه جنسی منظم در کاهش فشار خون ، استرس ، افزایش صمیمیت و کاهش نرخ طلاق مؤثر است .

از سوی دیگر ، هر یک از ما از نظر جنسی منحصر به فرد هستیم . همه ما شخصیت های پیچیده و ترجیحاتی مخصوص به خودمان داریم اما با وجود احترام به فردیت هر شخص ، لذت بردن از رابطه جنسی کار سختی نیست . تمام آنچه افراد نیاز دارند یادگیری نحوه صحیح سکس در رابطه زناشویی است . در ادامه با آموزش نزدیکی جنسی آشنا خواهید شد .

رابطه جنسی و اهمیت آن در زندگی زناشویی
در یک سطح، تعریف رابطه جنسی فقط یکی از کارکردهای بدنی و ناشی از هورمون است که برای زنده ماندن گونه ها طراحی شده است . البته این دیدگاه ، پیچیدگی پاسخ جنسی انسان را دست کم می گیرد . علاوه بر نیروهای بیوشیمیایی ، تجربیات و انتظارات شما نیز باعث شکل گیری میل جنسی می شود .درک شما از خودتان به عنوان یک موجود جنسی ، افکار شما در مورد رابطه جنسی رضایت بخش و رابطه جنسیتان با همسر ، عوامل کلیدی ایجاد و حفظ یک زندگی جنسی سالم است .

سکس دوپامین ( dopamine ) را در مغز آزاد کرده و اشتیاق و خوشحالی را در افراد بالا می برد و از سوی دیگر ، با تحریک نظام پاداش مغزی ، تنش را کاهش می دهد که این مسئله علاوه بر اینکه نفع شخصی برای همسران دارد موجب بهبود رابطه همسران شده و نشان دهنده اهمیت رابطه جنسی در زندگی زناشویی است .

علاوه بر این ، از طریق سکس ، افراد بدن خود را دوست داشته و اعتماد به نفس پیدا می کنند زیرا می بینند که همسرشان به بدن آن ها عشق می ورزد . همچنین رابطه جنسی باعث افزایش اوکسی توسین ( oxytocin ) و کاهش کورتیزول ( cortisol ) می شود که منجر به خواب بهتر افراد می گردد .

 

 


 

آموزش نحوه صحیح رابطه جنسی
هیچوقت برای یاد گرفتن نحوه صحیح سکس در رابطه زناشویی ، دیر نیست . روش های زیر را بخوانید و انجام کدام یک از آن ها برای شروع برایتان راحتتر است . همچنین می توانید در مورد این روش ها با همسرتان نیز صحبت کرده و به این ترتیب سعی کنید هر دوی شما از آن ها استفاده کنید .

 

 با همسر خود صحبت کنید

مطالعات نشان می دهند تعامل خوب ، کلید نزدیکی جنسی لذت بخش است . هر چقدر هم که فکر می کنید بدن های یکدیگر را می شناسید ، صحبت کردن در مورد آنچه دوست دارید و آنچه دوست ندارید می تواند برای همسرتان آموزنده باشد و به او اطلاعات بدهد .

اگر همسرتان کاری را انجام می دهد که شما دوست دارید به جای اینکه حرکات یا صداهای مبهم داشته باشید به صورت روشن بگویید که آن کار را دوست دارید . اگر هم حرکت همسرتان را دوست نداشتید به او بگویید یا آن را به سمت دیگری سوق دهید . آیا می خواهید یک زاویه دیگر را امتحان کنید  ؟ آن را پیشنهاد بدهید . اگر هدف شما ارگاسم همزمان است و نزدیک به ارضا هستید از گفتن آن اجتناب نکنید .

 

 به همسر خود اعتماد به نفس بدهید

یک مطالعه در سال 2016 بر روی زوج هایی که سه سال از ازدواجشان گذشته بود نشان داد که میزان رضایت جنسی در بین زوجینی بالاتر بوده که در طول رابطه زناشویی به یکدیگر احساس مثبت انتقال داده ، نسبت به لحظات شرم برانگیز در رابطه جنسی پذیرا بودند و در مورد آن شوخی می کردند . این کار به کاهش اضطراب همسران در رابطه جنسی کمک می کند و نشان دهنده اهمیت رویکرد صمیمانه در رابطه جنسی است همان طور که دکتر جفری (Dr. Jaffrey ) گفته است : " زندگی را زیادی جدی نگیرید . زوج های خوشحال با یکدیگر می خندند ".

 

 

 ابتکار داشته باشید

حتی بهترین سکس ها نیز اگر کم و بیش با همان روال همیشگی ادامه پیدا کند پس از مدتی یکنواخت می شود . به همین دلیل ، متخصصین پیشنهاد می دهند : اگر با همسرتان در رختخواب هستید و چیز جدیدی به ذهنتان می رسد یا می دانید ممکن است همسرتان از آن لذت ببرد آن را انجام دهید .

همچنین سعی کنید در نزدیکی جنسی ابتکار داشته باشید و برای مثال مکان آن را عوض کنید می توانید این کار را روی مبل ، روی میز آشپزخانه و در حمام نیز انجام دهید . تازگی ، اساس تمایل طولانی مدت به همسر است . در غیر این صورت ، انرژی ناشی از عشق شهوانی برای بیشتر زوج ها به طور طبیعی از بین می رود . امتحان کردن چیزهای جدید کلید اصلی برای حفظ تمایل به یکدیگر است .


 پوزیشن های مختلف را امتحان کنید

داشتن اطلاعات در مورد پوزیشن های مختلف جنسی و انجام آن ها به شما کمک می کند علاوه بر اینکه مناطق حساس متفاوتی از بدن همسرتان را تحریک کنید متوجه شوید هر کدام از شما از کدام پوزیشن لذت می برید و این مسئله کمک می کند که رابطه زناشویی سالم تری داشته باشید . برای مثال ، بیشترین لذت و ارگاسم برای زن زمانی اتفاق می افتد که دخول به واژن از پشت اتفاق بیفتد .

 

 

 قبل از رابطه جنسی ، پیش نوازش را فراموش نکنید

ایجاد حوصله برای رابطه جنسی به خصوص برای زنان بسیار ضروری است و پیش نوازش باید از مدت ها قبل از رابطه جنسی شروع شود . در اینجا بیشتر منظور پیش نوازش عاطفی است نه آنچه دقیقاً قبل از سکس اتفاق می افتد . مطمئن شوید که به اندازه کافی به همسر خود توجه می کنید . حرکات کوچک و اظهار نظرهای خوشایند برای ایجاد حوصله در فرزندتان جهت رابطه جنسی بسیار اهمیت دارند . همچنین تعامل خود را با همسرتان در طول روز و از طریق پیام دادن ادامه دهید .

 

 

 بر روی کیفیت تمرکز کنید نه بر کمیت

برای تعداد رابطه جنسی ، میزان مشخصی تعریف نشده است . این یک افسانه است . مهم این است که هر دو نفر از آن راضی باشند . اما یک مطالعه جدید نشان داده است که رابطه جنسی بیشتر به معنای رابطه جنسی بهتر نیست و خوشحال ترین زوج ها فقط یک بار در طول هفته با یکدیگر سکس دارند . بنابراین در مورد تعداد روابط جنسی با همسر خود نگران نباشید . بر لذت بردن هر چه بیشتر در طول رابطه جنسی تمرکز کنید نه بر تعداد سکس کردن با یکدیگر .

 

 با یکدیگر همدلی داشته باشید

غالباً اهمیت همدلی در سکس ، دست کم گرفته می شود . همدلی درک احساسات شخص دیگر و مراقبت از آن است و این مسئله به شدت در رابطه جنسی مهم است زیرا وقتی احساس می کنید همسرتان واقعاً به لذت بردن شما اهمیت می دهد بیشتر با او لذت می برید . ما اغلب خودخواهی زیادی در سکس داریم و این شرم آور است در صورتی که باید یکدیگر را درک کرده و دوست داشته باشیم . به منظور ایجاد تجربه مشترک شهوانی و شگفت انگیز نسبت به احساسات یکدیگر پذیرا باشید .

 

جمع بندی

به یاد داشته باشید که آموزش نزدیکی جنسی با همسر به شدت در زندگی زناشویی شما موثر است و اگر نحوه صحیح سکس در رابطه زناشویی را ندانید می تواند باعث کاهش کیفیت رابطه میان شما و همسرتان و از بین رفتن صمیمیت می شود . اگر می خواهید زندگی جنسی سالمی داشته باشید و از بودن با همسرتان لذت ببرید حتما راهکارهایی که تا اینجا مطرح شد را انجام دهید .

علاوه بر این ، اگر احساس می کنید که میل جنسی شما کاهش پیدا کرده و این مسئله بر روی رابطه شما با همسرتان تاثیرات منفی گذاشته لازم است از علل آن آگاه شوید تا بتوانید برای حل این مسئله اقدام کنید . در ادامه و با کلیک بر روی لینک زیر می توانید با علل کم شدن میل جنسی آشنا شوید .

 
 

 


 

سوالات متداول

1- اهمیت رابطه جنسی از چه لحاظ است ؟
رابطه جنسی در سلامت رابطه میان زوجین به شدت موثر بوده و همچنین باعث کاهش استرس و فشار خون در افراد میگردد که به جزئیات آن در مقاله بیشتر پرداخته شده است .

2- اصول انجام صحیح سکس چیست ؟
با انجام روش هایی چون صحبت با همسر ، اعتماد به نفس دادن به او ، ابتکار داشتن و غیره می توان رابطه جنسی صحیحی داشت که به جزئیات آن در مقاله بیشتر پرداخته شده است .

3- در رابطه جنسی کیفیت مهم تر است یا کمیت ؟
مطالعات نشان می دهند مهم ترین مولفه در داشتن زندگی سالم جنسی ، کیفیت سکس است و نه کمیت آن . برای آگاهی از جزئیات بیشتر می توانید مقاله را مطالعه کنید .

منبع : نحوه صحیح رابطه جنسی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
heyvafamily heyva