گریه نوزاد معانی مختلفی دارد که تشخیص آن در ابتدا برای والدین دشوار است ولی به مرور زمان والدین متوجه می شوند که علت گریه نوزادچیست و به برطرف کردن آن می پردازند تا نوزاد آرام شود . در ابتدا که والدین با رفتارهای نوزادشان خیلی آشنا نیستند شاید احساس کنند که نوزادشان زیاد گریه می کند و یا گریه های غیر طبیعی دارد . نکته قابل توجه این است که گریه نوزاد به هر میزان و هر دلیلی باشد والدین باید به آن توجه کنند و فکر نکنند با بی توجهی ، گریه نوزاد برطرف می شود ، در زمان نوزادی باید به گریه نوزاد پاسخ دهید و دلیل گریه را متوجه شوید . در این مقاله به علت و میزان گریه نوزاد می پردازیم تا به والدین در شناخت بیشتر نوزاد کمک کنیم .


 در 6 هفتگی گریه نوزاد به اوج خودش می رسد که نوزاد در این سن 4 تا 6 ساعت در روز گریه می کند 


علت گریه نوزادان

گریه اولین روشی است که بچه ها به وسیله آن با مراقبانشان ارتباط برقرار می کنند و والدین را متوجه می سازند که به غذا یا آرامش نیاز دارند .شدت گریه در نوزادان متفاوت است و از ناله تا گریه بسیار بلند دیده می شود .
نوزادان معمولا به دلیل نیاز های جسمانی زیر گریه می کنند : 

  1. گرسنگی : زمانی که نوزاد گرسنه است به وسیله گریه به مادر نشان می دهد که نیاز به غذا دارد.
  2. تغییر دما : زمانی که نوزاد لخت است و بدن او یک باره سرد می شود نوزاد گریه می کند .
  3. صدای ناگهانی بلند : اگر یکباره در نزدیکی نوزاد صدای بلندی ایجاد شود گریه می کند.  
  4. درد : هر چیزی که باعث درد نوزاد شود باعث گریه او می شود ، نوزادان حتی به جنس لباس و مارک لباس که به داخل آن چسبیده است حساس هستند و اگر آنها را اذیت کند شروع به گریه می کنند.
  5. پوشک کثیف : پوشک کثیف باعث احساس سوزش در ران های کودک می شود به همین دلیل نوزادان به آن واکنش نشان می دهند.
  6. نیاز به خواب : زمانی که نوزاد خسته است احساس بی قراری می کند و با گریه کردن به والدین نشان می دهد که به مکانی برای استراحت نیاز دارد . 
  7. کولیک و مشکلات معده : کولیک از دردهای حاد شکمی است که در 3 تا 6 ماهگی بیشتر خود را نشان می دهد . نوزادی که کولیک دارد اغلب با شدت بسیار زیاد و غیر طبیعی گریه می کند . کولیک نیاز به تشخیص و درمان پزشکی دارد .
  8. دندان در آورن : بیشتر نوزادان زمانی که شروع به دندان در آوردن می کنند بی قرار تر می شوند و گریه های آنها هم بیشتر می شود.

اگر مطمئن هستنید که نوزادتان این مشکلات را ندارد ولی همچنان گریه می کند از افراد با تجربه تر مشورت بگیرید و یا به پزشک مراجعه کنید .

 


 

 

میزان گریه نوزاد از تولد تا شش ماهگی

میزان گریه در نوزادان با توجه به سن و نیازهای نوزاد متفاوت است . در نوزادان طبیعی گریه از بدو تولد شروع می شود و در چند هفته اول افزایش می یابد و در 6 هفتگی به اوج خودش می رسد و سپس در ماه پنجم به بعد بسیار کمتر می شود که البته این امر در نوزادان متفاوت است و فرهنگ نیز در این زمان بندی و میزان گریه تاثیر زیادی دارد.
در 6 هفتگی که گریه نوزاد به اوج خوش می رسد ، نوزاد 4 تا 6 ساعت در روز گریه می کند و این میزان بعد از ظهر و اوایل شب بیشتر می شود . پس اگر نوزادتان در این سن و این زمان ها از طول شبانه روز زیاد گریه می کند نگران نباشید ؛ موارد بیان شده برای علت گریه را در او چک کنید و سعی کنید نوزاد را آرام کنید .

 


 




منبع : علت و میزان گریه نوزاد



بازتاب های نوزاد  , بازتاب پلک زدن نوزاد , بازتاب مکیدن نوزاد , بازتاب چنگ زدن نوزاد , بازتاب گام برداری نوزاد , بازتاب بابینسکی نوزاد , بازتاب تونیک گردنی نوزاد , بازتاب مورو در نوزاد , بازتاب کف دستی- چانه ای نوزاد , بازتاب شنا کردن نوزاد , افسردگی و علائم آن , انواع افسردگی , روش های فرزند پروری و تاثیرات آن بر کودک , علل خیانت مردان به زنان , رابطه ترتیب تولد و شخصیت فرزندان , علل خیانت زنان به مردان , وسواس چیست ؟ انواع ، علائم و سن شروع آن , سسن شروع و اهمیت تقلید در کودکان و نوزادان , اعتیاد به اینترنت , مراحل و دوره های تقلید در کودکان و نوزادان , درمان شکست عشقی , پیشگیری از اعتیاد به اینترنت , علائم اعتیاد به اینترنت , درمان اعتیاد به اینترنت , کودک آزاری , انواع اعتیاد به اینترنت , بلوغ جنسی و جسمی در پسران , علل کودک آزاری , انواع کودک آزاری , اختلالات شخصیت , اثرات کودک آزاری , اختلال شخصیت پارانوئید , روش های آرام کردن گریه نوزاد , خودکشی , اختلال شخصیت اسکیزوئید , دلبستگی در کودکان , اختلال شخصیت اسکیزوتایپال , علت و میزان گریه نوزاد , مراحل دلبستگی در کودکان , اختلال شخصیت خودشیفته